دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

موجودی نفت آمریکا به کمترین سطح خود از سال ۲۰۱۶ رسید

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در آخرین ساعات روز چهارشنبه اعلام کرد که موجودی نفت خام این کشور در هفته گذشته، برای هشتمین هفته متوالی کاهش یافته و به کمترین میزان خود از ژانویه سال ۲۰۱۶ رسیده است. این در حالی ست که موجودی بنزین آمریکا نیز بیش از آن چه که پیشتر انتظار می رفت کاهش یافته است.
کد خبر : 206158

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا از تابناک، در هفته منتهی به ۱۸ آگوست، موجودی نفت آمریکا ۳.۳ میلیون بشکه کاهش داشته است. این در حالی ست که تحلیل گران انتظار داشتند که موجودی نفت ۳.۵ میلیون بشکه کاهش یابد و می توان گفت که کاهش موجودی تقریبا با آن چه که پیشبینی شده بود، برابری دارد.


موجودی نفت آمریکا به کمترین سطح خود از سال ۲۰۱۶ رسید


به گزارش رویترز، داده های اداره اطلاعات انرژی آمریکا می دهد که موجودی نفت آمریکا در هفته گذشته حدود ۱۳.۵ درصد نسبت به ماه مارس که در بالاترین سطح قرار دادشت، کاهش یافته و با ۳.۳ میلیون بشکه کاهش به ۴۶۳.۲ میلیون بشکه رسیده است. این در حالی ست که سطح موجودی آمریکا در پایان ماه مارس ۵۳۵.۵ میلیون بشکه بوده است.


می توان گفت که نسب به ماه ژوئن، قیمت نفت تقریبا رشد خوبی داشته است و این بیشتر به خاطر کاهش موجودی نفت آمریکا و همچنین تلاش اعضای سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک) بوده است که برای بازگرداندن تعادل به بازار نفت، قرار است تا ماه مارس ۲۰۱۸ روزانه ۱.۸ میلیون بشکه از تولید خود بکاهند.


در حالی که آخر وقت دیروز، قیمت ها از کاهش موجودی نفت آمریکا تاثیر پذیرفتند و تقریبا ۱ درصد رشد کردند، این تاثیر دیری نپایید و امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته، ۵ سنت کاهش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۵۲.۵۲ دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۰ سنت کاهش، بشکه‌ای ۴۸.۳۱ دلار صورت گرفت.


به گفته اداره اطلاعات انرژی، فعالیت پالایشگاه های آمریکا در هفته گذشته با ۱۰۴ هزار بشکه در روز کاهش به ۹۵.۴ درصد از ظرفیتشان رسیده است. این در حالی ست که میزان خالص واردات نفت خام ایالات متحده آمریکا در هفته گذشته ۶۰۵ هزار بشکه در روز افزایش داشته است.


از سوی دیگر طبق آمارهای منتشر شده، موجودی بنزین آمریکا، در هفته منتهی به ۱۸ آگوست، ۱.۲ میلیون بشکه کاهش یافته است که بیش از انتظارات بوده. طبق نظر سنجی رویترز انتظار می روفت که در هفته مذکور، موجودی بنزین این کشور ۶۴۳ هزار بشکه کاهش یابد.


این در حالی ست که تولید نفت آمریکا در هفته گذشته با روزانه ۲۶ هزار بشکه افزایش به ۹.۵۳ میلیون بشکه در روز رسیده است که چنین سطحی از تولید، از ماه جولای سال ۲۰۱۵ بی ساقه بوده. اما تحلیلگران می گویند که تولید آمریکا ممکن است کاهش یابد، چرا که چند وقتی ست حفاران آمریکایی، به سات سابق، در پی افزایش دکل های نفتی نیستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته