دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1396 - 13:05
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور:

تعداد دانشجویان مهارتی کشور کمتر از 600 هزار نفر است

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اعلام اینکه این دانشگاه با 25 سال سابقه 1 میلیون و 600 هزار فارغ‌التحصیل دارد، گفت: در حال حاضر تعداد دانشجویان مهارتی کشور کمتر از 600 هزار نفر است.
کد خبر : 206022

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر محمدحسین امید در گردهمایی واحدهای استانی دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: «تعداد دانشجویان مهارتی کمتر از 600 هزار نفر است، تعداد دانش‌آموختگان از ابتدای تاسیس دانشگاه جامع تاکنون یک میلیون و 500 هزار نفر است.»


او ادامه داد: «هدف‌گذاری شده تا پایان امسال مراکزی که امکان ایجاد مرکز رشد را دارند این مراکز را ایجاد کنند،‌ بعد شرکت دانش‌بنیان شوند تا 80 درصد اشتغال کنونی به 100 درصد ارتقا پیدا کند.»


رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: «در دانشگاه به صورت مستقل طرح سطح‌بندی داریم. در اولین طرح که انجام شد نتیجه‌ای حاصل نشد چون اطلاعات مربوط به سال‌های 94 و 95 بود و این نتایج از واقعیت دور بود. اما با راه‌اندازی سامانه بی‌آی در دانشگاه علمی کاربردی به زودی طرح سطح‌بندی مراکز انجام و نتایج آن اعلام می‌شود.»


رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: «امسال 500 هزار نفر ظرفیت پذیرش دانشجو در مراکز علمی کاربردی در سراسر کشور وجود دارد. این دانشگاه در بخش‌های صنعت؛ کشاورزی، مدیریت، خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر دانشجو می‌پذیرد.»


امید گفت: «وجود مجوز تاسیس مراکز رشد در جوار مراکز علمی کاربردی، امیدی برای این مراکز است و انشالله در دل این مراکز شرکت‌های دانش‌بنیان نیز تشکیل شوند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته