دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سیامک شایقی در گفت‌وگو با آنا از وضعیت اکران گفت:

همین چند سالن سینما را هم به زور گرفتیم/ سینمادار دقیقه نود زیرقولش می‌زند

کارگردان فیلم سینمایی درحال اکران «ماه در جنگل» گفت: فیلم را در گروه آزاد و با سالن‌های کمتری اکران کردم چون مجبورم. با اوضاع فعلی اکران، راهی جز این نمی‌ماند.
کد خبر : 205938

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی آنا، فیلم سینمایی «ماه در جنگل» به کارگردانی سیامک شایقی درحالی اکران عمومی خود را از روز چهارشنبه در سینماها آغاز کرده است که تنها تعداد معدودی از سالن‌های سینمایی را در اختیار دارد.


طبق آنچه که اعلام شده؛ کمتر از ده سالن سینمایی در اختیار «ماه در جنگل است». با ذکر این نکته که این فیلم در گروه آزاد روی پرده رفته است.


در همین رابطه سیامک شایقی در گفت‎وگو با خبرنگار آنا، توضیح داد: پخش فیلم، چندان دست ما فیلمسازها نیست همچنانکه دفتر پخش رسانه فیلمسازان مولود به عنوان پخش‌کننده این اثر، نهایت تلاشش را کرده اما چون سرگروه نداریم، بالتبع تعداد سالن‌های فیلم نیز اندک است.


کارگردان «ماه در جنگل» ادامه داد: اوضاع اکران ما دقیقه نودی است و تکلیف همه چیز در لحظه آخر مشخص می‌شود. اما در هر حال حتما دنبال سینماهای بیشتری برای این فیلم هستم.



شایقی با اشاره به بدقولی برخی سینمادارها گفت: یک سری از دوستان البته برای حمایت از نمایش فیلم قول داده بودند اما در عمل چیزی اتفاق نیفتاد. الان هم می‌بینید که فیلم را تنها در برخی سینماها روی پرده داریم.


وی با بیان اینکه قطعا از این نوع شرایط اکران ناراضی نیستیم، افزود: نقد جدی در حوزه اکران را باید به سمت پخش‌کننده‌هایی بُرد که خودشان سینما دارند!


این کارگردان در عین حال اظهار کرد: امیدوارم با سیاست‌های جدید در حوزه پخش و سینما، لااقل شاهد اتفاق‌های بهتری برای فیلم‌ها باشیم و تعادل را در اکران و اختصاص سالن‌ها ببینیم نه مثل الان که وضعیت طوری است که برخی آثار سالنی ندارند و برخی در چند ده سالن روی پرده رفته‌اند.


سیامک شایقی همچنین درباره چرایی اکران «ماه در جنگل» در گروه آزاد نیز گفت: مگر راه دیگری هم وجود داشت؟ مجبوریم برای اینکه فیلم دیده شود، حداقل آن را در گروه آزاد و به شکل مهجورتری به نمایش درآوریم. مطمئن باشید که همین را هم به زور گرفتیم.


در خلاصه داستان فیلم آمده است: «ماه در جنگل» نگاهی تازه و متفاوت است به داستان قدیمی و همیشگی نابودی طبیعت توسط زمین‌خواران و اشرار. قهرمان جوان این فیلم مسیری را طی می‌کند که به تدریج در برزخ مابین عشق و وظیفه (تعهد به پدر و سرزمین مادری، حفظ جان و امیال عاطفی) گرفتار می‌شود.



لادن مستوفی، آزیتا حاجیان، فربد فرهنگ، کیوان زند، مهسا طهماسبی، رزگار خاطری، آرمان سلطانزاده، علی عظیمی، مهتاج نجومی و کیانوش گرامی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.


گفتنی است سیامک شایقی، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده‌ی سینما است که از جمله آثار او در مقام کارگردان می‌توان به «خواب زمستانی»، «باغ فردوس، پنج بعدازظهر»، «مادرم گیسو»، «در کمال خونسردی» و...اشاره کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: اکران فیلم سینما
ارسال نظر
هلدینگ شایسته