دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1393 - 09:00
تورنمنت بین‌المللی تکواندو- امارات

درخشش نمایندگان ایران روی شیاپ‌چانگ امارات

نمایندگان تکواندو ایران در پایان روز دوم رقابت‌های تورنمنت بین‌المللی تکواندو امارات موفق شدند 2 مدال طلا ، 3 مدال نقره و یک مدال برنز کسب کنند.
کد خبر : 2057

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا،‌ رقابت‌های تکواندو تورنمنت بین‌المللی امارات (G1) با درخشش نمایندگان ایران در روز اول و دوم این مسابقات همراه شد.


در آغاز این رقابت‌ها فرزاد عبدالهی تکواندوکار وزن 80- کیلوگرم کشورمان در نخستین گام به مصاف "نبیل تلال" نماینده اردن رفت و توانست با نتیجه 15 بر 7 به برتری برسد و راهی مرحله بعد شود. وی پس از این اینکه در نخستین دیدار به پیروزی رسید ، به مصاف "لوو ست" از نروژ رفت و با نتیجه 8 بر 3 به برتری رسید. عبدالهی با این پیروزی راهی مرحله نیمه نهایی این رقابتها شد.


فرزاد عبدالهی در سومین دیدار خود "ریچارد اوریمان" از نروژ را 11 بر 10 شکست داد و راهی فینال رقابتهای وزن 80- کیلوگرم شد. فینال این وزن ، بین فرزاد عبدالهی و "ارون کوک" از جزایر مان (نفر اول رنکینگ المپیک و قهرمان اروپا) برگزار شد که در پایان مبارزه نزدیک این 2 تکواندوکار، "ارون کوک" در راند طلایی به برتری رسید و فرزاد عبدالهی بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد.


همچنین فرزان عاشورزاده تکواندوکار وزن 58- کیلوگرم کشورمان در گام نخست پس از یک دور استراحت به مصاف "محمد فیض" از افغانستان رفت و با نتیجه 12 بر یک برنده شد تا راهی مرحله بعد شود. وی در دومین دیدار به مصاف "باخروم خلف" از تاجیکستان رفت و با نتیجه قاطع 16 بر صفر به برتری دست یافت.این تکواندوکار جوان ایران در ادامه و در مرحله نیمه نهایی به مصاف "بن صلاح" از بلژیک رفت و توانست با نتیجه 8 بر 4 این بازیکن را شکست دهد و فینالیست شود.


فینال رقابت‌های وزن 58- کیلوگرم را فرزان عاشورزاده و "سی محمد کتبی" از بلژیک (دارنده مدال برنز قهرمانی اروپا و مدال برنز المپیک نوجوانان نانجینگ) برگزار کردند که در پایان 3 راند مبارزه جذاب و دیدنی این دو تکواندوکار، در نهایت عاشورزاده با نتیجه 3 بر صفر به برتری رسید و اولین مدال طلای خود در سال 2015 را دشت کرد.



دیگر ملی‌پوش ایران ابوالفضل یعقوبی بود. وی که دیگر نماینده 58- کیلوگرم کشورمان در این رقابتها محسوب می‌شد، در ابتدا پس از یک دور استراحت، رو در روی "بختیار کازیبیک" از قزاقستان قرار گرفت و با نتیجه قاطع 16 بر 2 برنده از شیاپ چانگ خارج شد تا راهی مرحله بعد شود.سپس "اصلان" از قزاقستان را 4 بر 2 برد و در مرحله نیمه نهایی رو در روی "سی محمد کتبی" از بلژیک (دارنده مدال برنز قهرمانی اروپا و مدال برنز المپیک نوجوانان نانجینگ) قرار گرفت و 7 بر 3 نتیجه را واگذار کرد تا به مدال برنز این رقابت‌ها دست پیدا کند.


این تکواندوکار وزن 58- کیلوگرم کشورمان با این مدال، 3.6 امتیاز به سبد اندوخته های خود در رنکینگ المپیک اضافه کرد.


مسعود حجی زواره تکواندوکار وزن 74- کیلوگرم کشورمان هم در نخستین گام به مصاف "جانی لانتین" از فنلاند رفت و با نتیجه 9 بر یک به برتری دست یافت تا راهی مرحله بعد شود. وی در دومین پیکار به مصاف "یرزان ابیل" از قزاقستان رفت و با نتیجه 9 بر 2 برنده شد تا راهی مرحله نیمه نهایی شود. نماینده وزن 74- کیلوگرم ایران در مرحله نیمه‌نهایی مقابل "نورلان میرزایف" از قزاقستان به برتری رسید و راهی فینال این رقابت‌ها شد.


در ادامه و در حالی که قرار بود فینال وزن 74- کیلوگرم بین 2 نماینده ایران یعنی مسعود حجی زواره و علیرضا نصرآزادانی پیگیری شود اما حجی زواره به دلیل آسیب دیدگی از حضور در این پیکار انصراف داد و بدین ترتیب نصرآزادانی قهرمان شد و حجی زواره بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد.



علیرضا نصرآزادانی دیگر نماینده تیم ملی تکواندو ایران در وزن 74- کیلوگرم هم پس از یک دور استراحت، در اولین مبارزه خود رو در روی "سعید استیو" از روسیه قرار گرفت و با نتیجه 7 بر 4 برنده از شیاپ چانگ خارج شد تا راهی مرحله بعد این رقابتها شود. نصرآزادانی در ادامه رو در روی "اناس ادربه" از امارات قرار گرفت و توانست با نتیجه 9 بر 8 برنده شود. وی با این پیروزی راهی مرحله نیمه نهایی رقابتهای وزن 74- کیلوگرم شد. وی در سومین دیدار خود برابر "تئودور جورجیو" از بلغارستان با نتیجه 15-10 برنده شد و به فینال راه یافت.


این ملی‌پوش تکواندو ایران در فینال حریف مسعود حجی زواره شد که به دلیل انصراف حریف هم وطن خود به دلیل مصدومیت ،‌موفق یه کسب مدال طلا شد تا دومین طلای کاروان ایران در تورنمنت امارات را از آن خود کند.


همچنین هادی مستعان تنها نماینده ایران در وزن 54- کیلوگرم، پس از یک دور استراحت، حریفی از افغانستان را از پیش رو برداشت که این بازیکن به علت آسیب دیدگی از حضور در این رقابت انصراف داد تا نتیجه این پیکار 12 بر صفر به سود مستعان به پایان برسد. وی در ادامه با شکست 15 بر 11 "محمد کاظم" از افغانستان راهی مرحله نیمه نهایی رقابتهای وزن 54- کیلوگرم شد. مستعان در این مرحله نیز با "عبدالوهاب میرخان" دیگر نماینده کشور افغانستان مبارزه کرد که در ثانیه های پایانی راند سوم موفق شد این حریف را ناک اوت کند و فینالیست شود.


فینال رقابتهای وزن 54- کیلوگرم، بین هادی مستعان و "مراد لاچاروی" از بلژیک برگزار شد که در پایان مبارزه نزدیک این 2 تکواندوکار، هادی مستعان نتیجه را در راند طلایی واگذار کرد و بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد.



با این نتایج در مجموع تا پایان دومین روز از رقابتهای تورنمنت امارات تیم ایران موفق به کسب 2 مدال طلا (عاشورزاده و نصرآزادانی)، 3 مدال نقره (مستعان، عبدالهی و حجی زواره) و یک مدال برنز (یعقوبی) شد.


در ادامه و در سومین و آخرین روز، تورنمنت بین المللی تکواندوی امارات (G1) امروز (شنبه) با برگزاری رقابتهای اوزان 63-، 68-، 87- و+87 کیلوگرم مردان در سالن فجیره امارات پیگیری میشود و محمد باقری معتمد، بهنام اسبقی، مهدی خدابخشی، سجاد مردانی و مرتضی شیری بعنوان نمایندگان کشورمان به مصاف حریفانشان خواهند رفت.
در وزن 68- کیلوگرم، نمایندگان ایران محمد باقری معتمد و بهنام اسبقی خواهند بود که معتمد پس از یک دور استراحت باید با برنده دیدار نروژ و برونئی مبارزه کند و در آن سوی جدول اسبقی نیز پس از یکدور استراحت رو در روی برنده مبارزه اسلونی و کویت قرار خواهد گرفت.اما در وزن 80- کیلوگرم، تنها نماینده ایران مهدی خدابخشی است که در گام نخست باید با "انوار ساری" از عمان رقابت کند و در صورت برتری به مصاف یکی از نمایندگان کویت و نیوزیلند می رود.
در سنگین وزنان نیز سجاد مردانی و مرتضی شیری بر روی شیاپ چانگ خواهند رفت که سجاد مردانی در پیکار اول با "فخرالدین نصر" از ازبکستان رقابت می کند و در صورت پیروزی یکی از نمایندگان بلاروس یا قزاقستان حریف بعدی او هستند. همچنین مرتضی شیری دیگر نماینده وزن 87+ کیلوگرم "علیشیر" از تاجیکستان را پیش رو دارد و در ادامه باید با برنده رقابت آلمان و قزاقستان مبارزه کند.ایران در وزن 63- کیلوگرم نماینده ای ندارد.
هدایت تیم ملی تکواندوی کشورمان برعهده بیژن مقانلو (سرمربی)، مهدی بی باک و مهرداد یوسفی (مربی) است و غلامحسن ذوالقدری رییس سازمان تیم های ملی بعنوان سرپرست در کنار تیم حضور دارد.
تورنمنت بین‌المللی فجیره امارات G1 است و به نفر اول 10 امتیاز، نفر دوم 6 امتیاز و نفرات سوم 3.6 امتیاز در راه کسب سهمیه المپیک 2016 تعلق خواهد گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب