دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1396 - 20:14
در گفت و گو با آنا مطرح شد:

واکنش ناظر فراکسیون امید به اظهارات تابش: مطالبات مردم مهم‌تر از خواسته‌های فراکسیونی است

ناظر فراکسیون امید تاکید کرد: خواسته های حزبی و فراکسیونی مهم است اما مطالبات مردم مهمتر.
کد خبر : 205510

محمد فیضی زنگیر، عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا درباره برخی اظهارات مبنی بر بررسی عملکرد اعضای فراکسیون در جلسه رای اعتماد به وزرا گفت: این طبیعی است که برخی نمایندگان در کنار فراکسیونی عمل کردن خواسته‌های منطقه‌ای و مطالبات بحق مردم را نیز در نظر بگیرند.


وی با بیان اینکه بنده این حرف‌ها را از جانب خودم می‌زنم نه از زبان فراکسیون امید، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در مورد آقای بیطرف بنده در جایگاه موافق صحبت کردم اما شاید یک نماینده‌ای در منطقه‌اش مشکلاتی وجود داشته باشد که باعث شده به وی رای مثبت ندهد.


عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید در ادامه افزود: در اردبیل مشکل ریل راه آهن داریم؛ با وزیر پشنهادی مربوطه (آخوندی) در این باره تعامل کردیم و از وی قول مساعد گرفتیم تا مشکل منطقه را حل کند، اگر به هر دلیلی قول مساعد نمی‌‌داد قطعا به او رای نمی‌دادیم.


فیضی در پاسخ به این سوال که اولویت نماینده باید مطالبات مردم باشد یا عمل به وعده‌های حزبی و جناحی و فراکسیونی؟، گفت: این سوال جالبی است که اندازه و استانداردی برای پاسخ به آن وجود ندارد!


وی بر همین اساس ادامه داد: اولویت‌های فراکسیونی و نظرات جناحی مهم است اما نمایندگان در نهایت و پس از بررسی‌های لازم باید در رای دهی، مطالبات مردم و خواسته‌های منطقه‌ای را مدنظر قرار دهند نه منویات فراکسیونی را!


ناظر فراکسیون امید در پایان تاکید کرد: ما برای حل مشکلات مردم قسم یاد کردیم و به تعهدات خود در قبال رایی که به ما داده‌اند پایبندیم.


گفتنی است محمدرضا تابش نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح انتقاداتی نسبت به این فراکسیون در جریان رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم، تفوق مسائل منطقه‌ای و فراکسیونی را در نتیجه رای جهرمی و بیطرف تاثیرگذار دانسته و گفته بود: «قرار است هیئت داوری فراکسیون امید عملکرد برخی از اعضای این فراکسیون را در جریان رای اعتماد مورد بررسی قرار دهد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب