دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1396 - 16:49

دیدار و گفتگو با ع.پاشایی در کتاب‌فروشی آینده

نودونهمین جلسه از سلسله نشست‌های صبح پنجشنبه کتابفروشی آینده به گفتگو با ع.پاشایی اختصاص یافته است.
کد خبر : 205474

به گزارش گروه فرهنگی آنا از روابط‌عمومی بخارا،‌این نشست در ساعت نه صبح پنجشنبه دوم شهریور در کتابفروشی آینده برگزار می‌شود.


پاشایی متولد 1318 در شهر ساری است. آثار او را باید در سه زمینه تقسیم کرد: تالیف، ویرایش و ترجمه. ترجمه‌های پاشایی در زمینه‌های هند شناسی، ژاپن‌شناسی و بوداشناسی است که بیشتر آثار کلاسیک متون بودایی توسط او به فارسی ترجمه شده است.


از جمله دیگر کتاب‌های این نویسنده، «ذن چیست؟»، «سخن بودا»، «فراسوی فرزانگی»، «راه بودا» و «تاریخ فلسفه چین»، «تاریخ فرهنگ ژاپن» و در ترجمه شعر ژاپن کتاب «هایکو، از آغاز تا به امروز» که با همکاری احمد شاملو انجام دادند. در این کتاب سعی شده است مخاطب زبان فارسی را با فرهنگ ژاپنی شعر آشنا سازند و حساسیت‌های شعر ژاپنی را نشان دهند. در زمینه تالیف، کتاب «انگشت و ماه» که حاصل سال‌ها پژوهش او در مورد شعر احمد شاملو است که در دو جلد منتشر شده. و گزینه اشعار شاملو با خوانش که تحت عنوان «از زخم قلب» منتشر شد.


ع.پاشایی کارنامه‌ای با بیش از چهلوپنج کتاب هنوز روزانه هشت ساعت کار می‌کنند.


جلسه دیدار و گفتگو با این مترجم و مولف ساعت نه صبح پنجشنبه دوم شهریور در کتابفروشی آینده به آدرس خیابان ولی‌عصر، خیابان عارف‌نسب، پلاک 12 برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته