دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1396 - 15:54
پورابراهیمی در گفت‌وگو با آنا:

مجلس مخالف تفکیک مدیریت شستا از وزارت رفاه است/ احتمالا امثال نعمت‌زاده در چنین پست‌هایی قرار بگیرند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برای تغییر مدیریت شستا اگر بخواهد موجب سلب اختیار وزیر شود، مجلس مخالفت خواهد کرد چرا که اکنون وزیر به مجلس پاسخگو نیست دیگر آن زمان چه اتفاقی خواهد افتاد؟
کد خبر : 205447

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، درباره اظهارات رئیس‌جمهوری در جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی که گفته بود قرار است یکی از چهره‌های بنام صنعتی مدیریت شستا را به عهده بگیرد، اظهارکرد: صحبتی را که آقای رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس مطرح کردند حاکی از آن است که موضوعات مربوط به بخش‌های اقتصادی وزارت رفاه همچون «شستا» را می‌خواهند به افراد کهنه‌کار بدهند.


نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که امثال آقای نعمت‌زاده وزیر سابق صنعت قرار است در چنین پست‌هایی بکارگیری شوند.


وی با اعلام مخالفت با چنین کاری تصریح کرد: اکنون که این شرکت زیر مجموعه وزارت رفاه است وضعیت آن فاجعه بار است، حال اگر این اختیارات از وزیر سلب باشد و مدیریت شستا را به فردی خارج از وزارتخانه بدهند که به مجلس پاسخگو نیست، دیگر چه خواهد شد.


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: اگر منظور آقای رئیس‌جمهور این باشد که مجموعه اقتصادی وزارت رفاه را به کسانی بدهند که این مجموعه‌ها با اختیار آنها مدیریت شود، به هیچ‌وجه این کار به صلاح نیست.


پورابراهیمی گفت: تغییر مدیریت شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) اگر بخواهد موجب سلب اختیار وزیر شود، مجلس مخالفت خواهد کرد چرا که اکنون وزیر به مجلس پاسخگو نیست دیگر آن زمان چه اتفاقی خواهد افتاد؟ مجلس وزیر رفاه را به عنوان نفر اول و آخر تصمیمات اقتصادی در وزارت رفاه می‌شناسد. اگر می‌خواهند از کسی کمک بگیرند اشکالی ندارد سلب اختیار وزیر با ادبیاتی که رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتماد بکار برد به هیچ وجه به صلاح بنگاه‌های اقتصادی نخواهد بود.


به گزارش آنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه رای اعتماد به وزیران پیشنهادی کابینه دوازدهم گفته بود: با آقای ربیعی صحبت کردیم که یکی از چهره‌های به نام صنعتی مدیریت شستا را به عهده بگیرد و ایشان نیز با برخی افراد مذاکره کرده که این بار تقریباً کمی بار این مسئولیت از دوش ایشان برداشته شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته