دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1396 - 15:42

بانک اطلاعات، زنان توانمند را به دولت دوازدهم معرفی می‌کند

معاون امور برنامه‌ریزی معاونت زنان خانواده گفت: تعدادی از زنان توانمند که در بانک اطلاعات زنان ثبت نام کرده بودند به عنوان مشاوران دستگاه‌های اجرایی به دولت معرفی‌ کرده‌ایم.
کد خبر : 205438

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، اطهره نژادی، معاون امور برنامه‌ریزی معاونت زنان خانواده در نشست خبری معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در آستانه هفته دولت در پاسخ به سوال آنا مبنی بر استفاده از بانک اطلاعات زنان برای به کاری گیری زنان توانمند در این دوره اظهار کرد: بانک اطلاعات زنان کشور برای تجمیع اطلاعات زنان توانمند کشور از زنان خانه‌دار گرفته تا زنان هنرمند و زنان شاغل در تمامی اصناف ایجاد شد تا زنان بتوانند اطلاعات خود را وارد کنند.


وی افزود: در این راستا تاکنون 300 هزار رکورد اطلاعات وارد این بانک اطلاعاتی شده است. در مواردی که معاونت نیاز به هم‌فکری داشته باشد این اطلاعات به ما کمک می‌کند که بتوانیم از مشورت صاحب‌نظران استفاده کنیم. همچنین، وقتی از ما برای مشاوره‌های مختلف درخواست کردند یا نهادهای مختلف نیاز به همکاری با افراد متخصص داشتند این زنان را معرفی کنیم.


نژادی یادآور شد: وقتی معاونت زنان احتیاج به همکاری طیف‌های مختلف داشته باشد، از اطلاعات موجود در این سامانه استفاده خواهد کرد همانطور که تاکنون نیز تعدادی از زنان توانمند ثبت نام شده در این سامانه را برای تصدی پست مشاوره به دولت معرفی کرده‌ایم.


معاون امور برنامه‌ریزی معاونت زنان خانواده در مورد طرح تاب‌آوری اجتماعی نیز گفت: این طرح از دو سال پیش در معاونت زنان آغاز شد و با توجه به بررسی‌ها و نتایج اطلس وضعیت زنان به این نتیجه رسیدیم که باید برای مسایل زنان فارغ از نگاه جغرافیایی به‌صورت ملی کار کنیم.


وی افزود: جامعه نیاز به افراد تاب‌آور دارد و داشتن برنامه‌های مشارکت اجتماعی در این خصوص ضروری به نظر می‌رسد. این طرح در سال 94 در 14 استان به‌صورت پایلوت و در سال 95 در همه استان‌ها اجرا شد. به منظور آموزش، تسهیل‌گران وارد جوامع محلی می‌شدند و با کمک مردم، مسایل جامعه را شناسایی و راه‌حل‌هایی را پیشنهاد می‌دهند. تا پایان شهریور ماه نقشه تاب‌آوری اجتماعی را خواهیم داشت.


انتهای پیام/

برچسب ها: اطهره نژادی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته