حیدریان: در سینماى مقاومت از تنوع و جذب مخاطبِ بیشتر نباید غافل ماند/«تهیهکنندهمداری» شیوهای مناسب در حوزه سینما است
به گزارش گروه فرهنگی آنا از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، محمدمهدی حیدریان؛ رییس سازمان سینمایی در نخستین جلسه شورای «سینمای مقاومت» گفت: در طرح جامع سینما، الویتمان در برنامهریزی، ارتقاى سطح صنعت سینما و تصویرسازی کشور است چرا که در فضای مجازی بیشترین سهم را تصویر دارد و هدف اصلی ما کسب سهم از بازار تصویری دنیا است. بنابراین باید سعی کنیم در تعامل با مخاطب، بیان تصویری داشته باشیم.
رییس سازمان سینمایی با تاکید کرد: بدون ناشر حرفهاى در صنعت نشر نمیتوان در حوزه کتاب موفق بود، در حوزه سینما نیز با شیوه «تهیهکنندهمداری» میتوان گامهاى موفق برداشت.
وی ادامه داد: در حوزه مقاومت که یکی از اصلیترین مفاهیم انقلاب اسلامی است به مفهوم مقاومت پرداخته میشود، پس این نگاه باید همواره جاری باشد. از اعضای باتجربه این جلسه، انتظار میرود تا خود را به یک زمان و جغرافیای مشخص محدود نکنند. با توسعه و گسترش این حوزه، از تنوع و جذب مخاطب بیشتر نباید غافل ماند. شرط اصلی آن در وهله اول همافزایی در حوزه فکر و سپس اجرایی کردن آن است.
تابش: همگرایى و همافزایى نهادهاى سینمایى در حمایت از آثار سینمای مقاومت ضرورت دارد
در این جلسه علیرضا تابش؛ مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی هدف از تشکیل این کارگروه را برنامهریزی تولید محصولات سینمای ایران در حوزه سینماى مقاومت دانست و گفت: همگرایى و همافزایى نهادهاى سینمایى در حمایت از آثار سینمای مقاومت ضرورت دارد و به همین منظور اعضای این کارگروه ترکیبی از کارشناسان فرهنگی، هنرمندان و مسئولان خبره و دغدغهمند در این حوزه هستند.
وی افزود: این اتاق فکر در مورد تولیدات حوزه های مختلف سینمای پایداری، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است، بنابراین تقویت و پشتیبانی فیلمهای این حوزه نیز در دستور کار این کارگروه خواهد بود.
در نخستین جلسه شورای «سینمای مقاومت»، جمعى از کارشناسان خبره و مسئولان نهادهاى متولى سینماى مقاومت حضور داشتند.
انتهای پیام/