دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1396 - 13:59
نشست خبری معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری (2)

ابتکار: حل مشکلات زنان نیازمند گفت‌وگوی ملی است

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری حل مشکلات زنان نیازمند گفت‌وگوی ملی دانست و گفت: باید توان‌افزایی اقتصادی، اجتماعی و حقوقی زنان سرپرست خانوار را افزایش دهیم زیرا در غیر این صورت شاهد آسیب‌های اجتماعی شدیدتری در کشور خواهیم بود.
کد خبر : 205389

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در اولین نشست خبری خود در آستانه هفته دولت با اشاره به برنامه‌های خود در این حوزه اظهار کرد: ارتقاء سلامت و بهداشت روانی و جسمی زنان و دختران در جامعه یکی از برنامه‌های معاونت امور زنان و خانواده است که همکاری جدی وزارت بهداشت و درمان را می‌طلبد. بر همین اساس همکاری با دانشگاه‌های علوم پزشکی در دستور کار قرار دارد.


وی همچنین به بند ویژه توجه به وضعیت دختر بچه‌ها اشاره کرد و گفت:‌ با توجه به آسیب‌های اجتماعی که دختر بچه‌ها را تهدید می‌کند، سعی داریم به صورت جدی در این زمینه ورود کنیم برهمین اساس مسائل آموزشی، ورزشی، نشاط، تفریح، سلامت و تعادل روحی و روانی فرزندان را در این برنامه دنبال می‌کنیم.


معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری یکی از مطالبات زنان و دختران را اشتغال دانست و گفت:‌ با توجه به اینکه جمعیت بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه را زنان تشیکل می‌دهند باید به موضوع توان‌‌افزایی و اشتغال این افراد توجه کنیم، بر‌همین اساس توانمندسازی اقتصادی و فرصت‌های برابر برای زنان و کارآفرینی را در دستور کار داریم.


ابتکار گفت: در سازمان محیط زیست هم، توان افزایی زنان و دختران مورد توجه ما بود و نقش خانواده و زنان نیز در حفاظت از محیط زیست بسیار جدی است.


این مقام مسئول گفت: توان‌‌افزایی زنان آسیب‌‌دیده در مخاطرات یکی از برنامه‌های این معاونت است، همچنین باید نسبت حضور 30 درصدی زنان را در انتخابات مجلس شورای اسلامی آینده شاهد باشیم تا سهم زنان در مجلس ارتقاء پیدا کند، زیرا هم اکنون زنان شایسته و توانمندی در نقاط مختلف کشور داریم. امروز نقش زنان در دیپلماسی، صلح و امنیت بسیار مهم است و این مسائل در برابر خشونت و جنگ‌طلبی به روح مادرانه نیاز دارد.


وی ادامه داد: نگاه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به مسائل یک نگاه ملی و فراجناحی است؛ بر همین اساس پیشنهادات و انتقادات همه طیف‌های سیاسی را می‌شنویم، زیرا به حفظ و حمایت از هویت دینی، ملی و الگوی اسلامی- ایرانی اعتقاد داریم.


معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری حل مشکلات زنان را نیازمند گفت‌وگوی ملی و تعامل دانست و گفت: باید گفت‌وگوی ملی را در کشور نهادینه کنیم، البته می‌دانیم که این کار سخت و دشواری است، ولی سعی داریم تا پایان دوره دوازدهم آن را محقق کنیم، زیرا رویکرد دولت دوازدهم در قالب تحقق رویکرد اعتدال است.


وی در مورد ایجاد مهدکودک در زندان‌ها نیز یادآور شد: پیگیری صدور مجوز مهدکودک‌ در زندان‌ها بسیار مهم است، البته باید با مشارکت موسسات خیریه و تشکل‌ها در این زمینه اقدام کنیم. بر همین اساس برخی از فرزندان زنان زندانی برای نگهداری و حمایت به موسسات خیریه معرفی می‌شوند.


ابتکار با اشاره به موضوع زنان سرپرست خانوار نیز گفت: هم‌اکنون ظرفیت‌ها و سرمایه‌های اجتماعی برای حمایت و کمک به این زنان در سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌ها وجود دارد، ولی باید توان‌افزایی اقتصادی، اجتماعی و حقوقی زنان سرپرست خانوار را افزایش دهیم و این یکی از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اجراست، زیرا پیگیری این موضوع از بروز و تشدید آسیب‌های اجتماعی دیگر جلوگیری می‌کنند.


ابتکار ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی و مسائل زنان به صورت زنجیره‌وار به یکدیگر متصل هستند، بنابراین باید تک تک این مسائل را مورد رسیدگی و پیگیری قرار دهیم، زیرا اگر مشکلات این قشر جامعه حل نشود، آسیب‌های اجتماعی جدی‌تری به دنبال خواهد داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته