دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1396 - 13:30

وداع با اسلحه در شماره جدید مروارید

شماره جدید مجله «مروارید» به مدیرمسئولی گیتا علی‌آبادی و سردبیری پژمان موسوی با موضوع «عدم خشونت» منتشر شد.
کد خبر : 205384

به‌گزارش گروه فرهنگی آنا از روابط‌عمومی نشریه، در بخش جامعه این شماره گزارش‌هایی از انواع خشونت خانوادگی و اجتماعی تهیه شده است؛ از اسیدپاشی و کشمکش میان انتقام و بخشش گرفته تا تأثیر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بر اشاعه خشونت.


خشونت کلامی، خشونت در مدارس، تحقیر به‌خاطر جنسیت، ملیت و سن و گزارشی میدانی درباره میزان شناخت مردم از صلح‌طلبان یا جنایتکاران از دیگر بخش‌های جامعه است. همچنین با عمادالدین باقی، جامعه‌شناس و تاریخدان در مورد خشونت پنهان و ریشه خشونت گفت‌وگویی تفصیلی انجام شده است.


مقاله‌ای درباره تأثیر ژنتیک و محیط اجتماعی و معضل خشونت که گریبان جهان امروز را گرفته است بخش پایانی جامعه است. بخش اندیشه با مقاله‌ای درباره تاریخِ لبخند، فرهنگ رواداری گاندی، تلاش‌های واسلاو هاول و نلسون ماندلا در مبارزه با خشونت‌پرهیزی آغاز می‌شود. در ادامه مقالاتی درباره تاثیر هاول بر جنبش‌های دموکراسی‌خواهی شرق اروپا، انقلاب ساتیاگراهای گاندی و رؤیای مارتین لوترکینگ و کتاب «هویت و خشونت» آمارتیاسن آمده است.


بخش هنر به استفاده ابزاری از هنر برای اعمال خشونت ساختاری پرداخته است. تأثیر جریان‌های موسیقی مردمی و اجتماعات بزرگ ضدجنگ به‌واسطه موسیقی، نقش پرفورمنس‌آرت بر عدم خشونت، زیر سایه سرمایه‌داری رفتن هنر به‌ظاهر مخالف خشونت و نه به خشونت بصری از بخش‌های هنری مروارید است. شماره پنجم دوماهنامه «مروارید» با عنوان «وداع با اسلحه» در 120 صفحه و به قیمت 5هزارتومان نشر یافته است.


انتهای پیام/

برچسب ها: خشونت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته