دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1396 - 14:50

نانسی پلوسی: ترامپ هیچ استراتژی در مورد افغانستان ندارد

رئیس اقلیت دمکرات مجلس نمایندگان ایالات‌متحده آمریکا گفت، عدم توجه به جزئیات در اظهارات ترامپ، پرسش‌ها‌ی بسیار و جدی در مورد استراتژی او در افغانستان باقی می‌گذارد.
کد خبر : 205352

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از وب‌سایت هیل، نانسی پلوسی، رئیس اقلیت دمکرات مجلس نمایندگان ایالات‌متحده آمریکا، دونالد ترامپ را به دلیل عدم ارائه نقشه برای جنگ 16 ساله در افغانستان در سخنرانی‌اش، مورد انتقاد قرار داد.


پلوسی گفت: رئیس‌جمهوری در سخنرانی‌اش اظهار داشت که برنامه‌‌هایش در حال انجام هستند اما واضح است که اینطور نیست. عدم توجه به جزئیات در اظهارات ترامپ، پرسش‌ها‌ی بسیار و جدی در مورد برنامه او باقی می‌گذارد.


پس از ماه‌ها ترامپ در سخنرانی‌اش، راجع به مسیر پیش‌رو در طولانی‌ترین جنگ آمریکا سخن گفت.


به رغم اینکه آمریکا از قبل عقب‌نشینی از افغانستان را شروع کرده است، اما ترامپ گفت: بر این باور است که عقب‌نشینی قابل پذیرش نیست و منجر به خلا قدرت خواهد شد.


ترامپ همچنین ادامه داد: حضور ایالات‌متحده در افغانستان به شرایط منطقه بیشتر از موضوع زمان وابسته است، علاوه بر آن ایالات‌متحده هدفی منطقه‌ای دارد که شامل جنگ با تروریسم در پاکستان و ایجاد امنیت در خط مرزی است.


اما ترامپ به خصوص درباره موضوعاتی از قبیل اینکه آمریکا چه تعداد نیروی نظامی می‌خواهد به افغانستان اعزام کند، حرفی نزد.


ترامپ گفت:«ما نمی‌خواهیم در مورد تعداد نظامی‌ها و همچنین در مورد برنامه‌ها و فعالیت‌های نظامی آینده صحبت کنیم، من در مورد زمان حمله به افغانستان صحبتی ندارم، اما این حمله قطعا صورت خواهد گرفت.»


پلوسی در سخنانش به ترامپ به خاطر مواضع قبلی‌اش در مورد افغانستان حمله کرد، ترامپ قبل از این گفته بود «ما در افغانستان خون و پول زیادی را هدر دادیم و خواهان ترک منطقه هستیم.»


پلوسی گفت:«ترامپ فاقد یک تعهد مشخص و پذیرش مسئولیت برای پاسخگویی به مردم آمریکاست.»


وی افزود: مردم آمریکا باید در مورد برنامه‌ها و همچنین شرایط آگاه شوند یعنی وقتی استراتژی جامع رئیس‌جمهوری مطرح می‌شود باید دید این استراتژی به چه میزان شامل برنامه خروج در زمینه بازگشت سربازان آمریکایی به خانه است؟


پلوسی در آخر گفت: کنگره به زودی موضوع افزایش نیروها و استراتژی‌ جامع را بررسی خواهد کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب