دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1394 - 13:39

نوبخت مطرح کرد: اختصاص 4 هزار میلیارد تومان از کاهش یارانه بنزین به اشتغال

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با بیان اینکه ۴هزار میلیارد تومان از کاهش یارانه بنزین به اشتغال اختصاص داده می‌شود، گفت: در جلسه هیئت وزیران طرحی را تهیه کرده‌ایم که حداقل ۶ هزار میلیارد تومان از اعتبارات جاری صرفه‌جویی و به اعتبارات عمرانی اضافه شود.
کد خبر : 20530

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری چهارشنبه شب شبکه دو سیما، به بررسی موضوع همدلی، میان دو قوه مجریه و مقننه پرداخت.


محدباقر نوبخت با بیان اینکه ممکن است در مصادیق مجلس و دولت با هم تفاوت داشته باشند، افزود: دو برنامه را پیش رو داریم که یکی مربوط به بودجه سال ۱۳۹۵ و دیگری برنامه ششم توسعه است.


وی با تاکید بر اینکه قرار است در برنامه ششم توسعه تحولی از سوی دولت اتفاق بیفتد، اظهار کرد: باید سریع‌تر از آن چه که انجام می‌دهیم، نتایج را منعکس کنیم.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با اشاره به این که بعد از ابلاغ ۲۴ بند سیاست اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری ساز و کارهایی از سوی رئیس جمهور به معاون اول ابلاغ شده است،ادامه داد: در این رابطه برنامه دستگاه‌ها را مشخص کردیم به طوری که مشخص شد هر یک از بندها به کدام وزارت خانه مرتبط می‌شود و برنامه های آن‌ها نیز در شورای اقتصاد به بررسی و تصویب رسید.


نوبخت با بیان اینکه باید آثار اجرا در اقتصاد مقاومتی دیده شود، افزود: وزارت جهاد کشاورزی گزارش امید بخشی را منتشر کرده است به طوری که طراز منفی بین واردات و صادرات محصولات کشاورزی جبران شد.


وی با بیان اینکه باید پس از دو سال رکود تلاش بیشتری را در جهت افزایش تولید انجام دهیم، بیان کرد: در رفع موانع تولید تاکید بسیاری شده است بنابراین باید بتوانیم سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را به خوبی دنبال کنیم.


سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه تمام تلاش دولت مثبت کردن رشد منفی اقتصادی کشور بود، عنوان کرد: بعد از دو سال رشد منفی سال گذشته به مثبت ۳ تا ۴ درصد رسید ولی هدف ما این است که رشد اقتصادی را به ۸ درصد برسانیم.


نوبخت درباره توافق مجلس و دولت در خصوص افزایش قیمت بنزین خاطر نشان کرد: دولت و مجلس به این جمع‌بندی رسیدند که بهتر است از یارانه اختصاص یافته به بنزین 4 هزار میلیارد تومان کم و به اشتغال اختصاص داده شود بنابراین برای دستیابی به یک کار وسیع تر و آینده بهتر تصمیمات مشترک بین دولت و مجلس اتخاذ شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته