دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1394 - 09:22
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با آنا:

دانش‌آموزان تا پایان تیر فرصت ثبت‌نام دارند/ ستاد ثبت‌نام مناطق آماده رفع مشکلات ثبت‌نامی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان تا پایان تیرماه فرصت ثبت نام در مدارس را دارند، گفت: والدینی که به دلیل عدم تطابق مناطق با محل زندگیشان برای ثبت‌نام فرزندان خود با مشکل مواجه می‌شوند برای رفع آن می‌توانند به ستاد ثبت نام منطقه خود مراجعه کنند.
کد خبر : 20525

علی زرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی تا پایان تیر ماه ادامه دارد، اظهار کرد: مدارسی که در مناطق مرزی بین دو منطقه آموزشی قرار دارند با توافق هر دو منطقه یک محدوده جغرافیایی برای آن مدرسه تعریف می شود.


وی افزود: والدینی که به دلیل عدم تطابق مناطق با محل زندگیشان برای ثبت‌نام فرزندان خود با مشکل مواجه می شوند برای رفع آن می‌توانند به ستاد ثبت نام منطقه خود مراجعه کنند تا از راهنمایی‌های لازم برخوردار شوند.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به تاریخ ثبت‌نام دیگر پایه‌های آموزشی عنوان کرد: دانش‌آموزان دیگر پایه‌های آموزشی پس از خاتمه یافتن امتحانات خرداد ماهشان و دریافت نتایج آن تا پایان تیرماه فرصت ثبت نام در مدارس را دارند.


زرافشان با تاکید بر اینکه خانواده‌ها باید در فرصت معین شده نسبت به ثبت نام دانش‌آموزان خود اقدام کنند، بیان کرد: مدارس بر اساس تعداد دانش‌آموزانی که ثبت‌نام انجام می‌دهند برای سال تحصیلی جدید برنامه‌ریزی می‌کنند.


وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌هایی که مدارس باید برای سال تحصیلی جدید انجام دهند، تصریح کرد: اولین برنامه‌ریزی برای جمع‌بندی سازمان مدارس است که بر اساس تعداد دانش‌آموزان این جمع بندی صورت می‌گیرد. همچنین تخصیص نیرو و محل خدمت همکاران فرهنگی وابسته به تعداد دانش‌آموزان یک منطقه است.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: پروژه مهر سلسله فعالیت‌های به هم پیوسته‌ای است که اگر یکی از آن‌ها با تاخیر انجام شود برای شروع سال تحصیلی جدید با مشکل مواجه خواهیم شد.


زرافشان با بیان اینکه سال گذشته 12میلیون و 500 هزار دانش‌آموز روزانه ثبت‌نام انجام داده بودند، اضافه کرد: قریب به 12 میلیون از این دانش‌آموزان در فرصت تعین شده نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کرده بودند و تنها 500 هزار نفر با تاخیر ثبت‌نام کردند.


وی در توضیح علت تاخیر این دانش‌آموزان در ثبت نام گفت: در موارد محدودی برخی از خانواده ها به علت تغییر محل زندگی و یا جا‌به‌جایی محل فعالیت شغلی دانش آموزان خود را با تاخیر ثبت‌نام کرده بودند.


انتهای پیام/

برچسب ها: علی زرافشان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته