دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پرسرعت ترین قطار جهان در چین به بهره برداری می رسد

چین در حال راه اندازی سریعترین قطار سریع السیر جهان موسوم به بولت (گلوله) است که با سرعت 350 کیلومتر در ساعت حرکت می کنند.
کد خبر : 205176

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا از صدا و سیما، چین در حال راه اندازی سریعترین قطار سریع السیر جهان موسوم به بولت (گلوله) است که با سرعت 350 کیلومتر در ساعت حرکت می کنند.


به گزارش آسوشیتدپرس از پکن، این قطارها قرار است از ماه آینده در مسیر پکن به شانگهای به کار گرفته شوند و مسیر 1250 کیلومتری میان این دو شهر را در چهار ساعت و سی دقیقه طی کنند. مسیرهای دیگر نیز در حال اضافه شدن برای این قطارها است.


چین در اوت سال 2008 استفاه از قطارهای با سرعت 350 کیلومتر در ساعت را آغاز کرد ولی در سال 2011 و در پی تصادف میان دو قطار در نزدیکی شهر ونژو که باعث کشته شدن 40 نفر شد سرعت قطارها را به 250 تا 300 کیلومتر در ساعت کاهش داد. در سانحه سال 2011 نزدیک به دویست نفر نیز زخمی شدند.


چین تا کنون بیش از بیست هزار کیلومتر ریل برای قطارهای سریع السیر احداث کرده است. این کشور بر اساس اهداف تعیین شده خود قصد دارد تا سال 2020 حدود ده هزار کیلومتر دیگر نیز ریل گذاری کند.


این کشور حدود 360 میلیارد دلار در بخش ریل قطارهای سریع السیر سرمایه گذاری کرده است که بزرگترین شبکه در جهان به شمار می رود.


انتهای پیام/

برچسب ها: چین
ارسال نظر
قالیشویی ادیب