دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1396 - 02:59
هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر

روز اعاده حیثیت منصوریان دراستقلال/ تقابل کاپیتان‌های سابق تیم ملی در تهران

تیم فوتبال استقلال در حالی در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف پدیده می‌رود که منصوریان برای کاهش انتقادات باید تیمش با حداکثر امتیاز از میدان مسابقه خارج شود.
کد خبر : 205157

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا،هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر امروز با برگزاری 4 دیدار در شهرهای محتلف آغاز می‌شود که در مهم‌ترین بازی استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان پدیده مشهد است. آبی‌پوشان در شرایطی این بازی را برگزار خواهند کرد که در هفته‌های اخیر در کسب نتیجه موفق نبودند که این موضوع باعث شدانتقادات زیادی به عملکرد کادرفنی آبی‌پوشان شود.


استقلال - پدیده


فصل گذشته منصوریان که اولین فصل سرمربیگری‌اش را در استقلال تجربه می‌کرد با نتایج نه‌چندان مناسبی که در هفته‌های ابتدایی گرفت با انتقادات زیادی مواجه شد و بسیاری خواهان برکناری او شدند اما هیات مدیره وقت از سرمربی آبی‌ها حمایت کرد تا نهایتا منصوریان آبی‌ها را نایب‌قهرمان لیگ برترکرد. در این فصل با توجه به خریدهای گرانقیمتی که به خواسته منصوریان انجام شده‌است انتظار می‌رفت که استقلال شروع طوفانی در لیگ داشته باشد اما کسب 4 امتیاز از 4 بازی بار دیگر تیغ انتقادات را متوجه سرمربی آبی‌ها کرده است. اگر چه هیات مدیره بار دیگر اعلام کرد که از منصوریان و برنامه‌‌های او حمایت خواهد کرد. موضوعی که در صورت نتیجه گرفتن استقلال اعتراضات شدید هواداران را به همراه خواهد داشت.


استقلال در حالی به دیدار پدیده می‌رود که باز هم نمی‌تواند از مصدومان خود امید ابراهیمی، سجاد شهباززاده، فرشید اسماعیلی، لئوناردو پادوانی، میلاد زکی‌پور، خسرو حیدری و فرشید باقری استفاده کند. این موضوع کار را برای منصوریان دشوار کرده‌است و باید دید سرمربی استقلال با چه تدبیری می‌خواهد شاگردانش را به مصاف پدیده بفرستد. تیمی که در 4 بازی قبلی 5 امتیاز اندوخته کرده و در رده ششم قرار دارد. پدیده در این فصل با جذب مهره‌های باتجربه‌ای مانند محمدرضا خلعتبری و محمد قاضی که هر دو سابقه گلزنی به استقلال را دارند تلاش دارد تا فصل موفق‌تری را رقم بزند و باید دید رضا مهاجری چگونه می‌تواند از توانایی‌های شاگردانش در این بازی استفاده کند.


منصوریان که در بازی با سایپا تنها از یک هافبک دفاعی استفاده کرد به احتمال فراوان در دیدار با پدیده بار دیگر به سیستم استفاده از دو هافبک دفاعی روی می‌آورد و از امید نورافکن و روزبه چشمی به طور همزمان در پست هافبک دفاعی استفاده خواهد کرد. شیوه‌ای که در دیدار با تراکتورسازی نتیجه داد و استقلال تنها پیروزی این فصلش را رقم زد. باید دید منصوریان می‌تواند در این بازی با کسب 3 امتیاز کمی جو متشنج علیه خود را آرام کند یا با از دست دادن امتیاز بیش از پیش انتقادات را متوجه خود خواهد کرد.


سپاهان - سپیدرود رشت


زردپوشان اصفهانی با پیروزی هفته گذشته در دربی اصفهان نشان دادند که می‌خواهند به رده‌های بالای لیگ بازگردند. آنها که تنها 5 امتیاز در کیسه دارند و در جایگاه دهم ایستاده‌اند در این هفته میزبان سپیدرود رشت هستند؛ تیمی که در این فصل تنها 3 امتیاز دارد و در رده چهاردهم جدول قرار دارد. مدیران سپاهان با خریدهای زیادی که انجام داده‌اند انتظارات زیادی از زلاتکو کرانچار دارند. به نظر می‌رسد در این بازی خانگی سپاهان بتواند مقابل شاگردان علی نظرمحمدی برنده شود. هرچند جذابیت فوتبال در نتایجی است که کمتر در پیش‌بینی‌ها ثبت می شود.


سایپا - تراکتورسازی


تیم علی دایی در این فصل جزو موفق‌ترین‌ها بوده‌است. 10 امتیاز در 4 بازی سایپایی‌ها را به رده سوم جدول رسانده و تنها تفاضل کمتر باعث شده تا آنها صدرنشین نباشند. سایپا که فصل پیش در هفته آخر مجوز بقا در لیگ برتر را گرفت در این فصل متفاوت‌تر از گذشته ظاهر شده و به گفته کادرفنی و بازیکنان این تیم اهداف بزرگی در این فصل دارند؛ اهدافی که برای کسب سهمیه و حتی جایگاهی بالاتر ترسیم شده است. در سمت مقابل تراکتورسازی قرار دارد که با یحیی گل‌محمدی هفته پیش پس از 3 شکست اولین 3 امتیاز خود را از نفت‌تهران گرفت و به رده سیزدهم آمد. محرومیت تراکتورسازی در جذب بازیکن در فصل نقل‌وانتقالات برای این تیم ایجاد دردسر کرده است. آنها در این بازی فرزاد حاتمی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند که این موضوع کارشان را کمی سخت می کند.


صنعت‌نفت آبادان - ذوب‌آهن


دو پیروزی و دو شکست حاصل عملکرد شاگردان فراز کمالوند بوده است. برزیلی‌های آبادان هفته پیش بازی برده را به پارس‌جنوبی باختند تا در رده پنجم جدول قرار بگیرند. زردپوشان در دو بازی که در خانه انجام داده‌اند 6 امتیاز گرفته‌اند و بدون شک در این هفته هم فقط به 3 امتیاز می اندیشند. گرمای آبادان همچنان سلاح موثر تیم صنعت است. در سمت مقابل اما ذوب‌آهن با امیر قلعه‌نویی هنوز به پویایی لازم نرسیده است. آنها با 5 امتیاز هفتم هستند و هفته پیش دربی اصفهان را به سپاهان باختند تا شانس حضور در رده چهارم را از دست بدهند. قلعه‌نویی که پرافتخارترین سرمربی تاریخ لیگ برتر است آخرین قهرمانی‌اش را با استقلال در لیگ دوازدهم رقم زده‌است و حالا برای آنکه شایستگی‌های خود را به اثبات برساند و تیمش را به جمع مدعیان برگرداند باید از آبادان با حداکثر امتیاز به اصفهان برگردد.


اسامی داوران و برنامه مسابقات هفته پنجم لیگ برتر:


سه شنبه 31 مرداد


استقلال تهران- پدیده خراسان/ ورزشگاه آزادی تهران- ساعت18


علیرضا فغانی – رحیم شاهین – ایوب غلامزاده – علی صفایی – ناظر: علیرضا یزدانی


سایپا- تراکتورسازی تبریز/ ورزشگاه پاس قوامین - ساعت 20:15


اشکان خورشیدی – علیرضا ایلدروم – رضا قیم – مهدی مرجانزاده – ناظر: محمدرضا فلاح


صنعت نفت آبادان - ذوب آهن اصفهان/ ورزشگاه تختی آبادان- ساعت 20:30


حسن اکرمی – مهدی الوندی – علی دودانگه – علی میرغفاری – ناظر: بهرام مهرپیما


فولاد مبارکه سپاهان اصفهان – سپیدرود رشت/ ورزشگاه نقش جهان اصفهان- ساعت 20:15


حسین زرگر – رضا سخندان – محسن سلطانی – پیمان فرخی مهر – ناظر: عبود سنگاشکن


پنجشنبه دوم شهریورماه


استقلال خوزستان - پارس جنوبی جم/ ورزشگاه غدیر اهواز - ساعت 20:30


جواد رحیم زاده – محمدرضا منصوری – رحیم حاجیلو – روح الله شریفی – ناظر: نادر جعفری


پیکان تهران - فولاد خوزستان/ ورزشگاه شهدای شهر قدس- ساعت 20:15


یاسر همرنگ – سعید قاسمی – محمدالرسول ذورقی – سعید رحیمی مقدم – ناظر: فریدون اصفهانیان


سیاه جامگان مشهد- نفت تهران-ساعت 18:35


کوپال ناظمی – حسن ظهیری – قهرمان نجفی – جواد محمدی – ناظر: ایرج نظری





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته