دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1394 - 11:39

مقام‌های سازمان ملل: ارتش اسرائیل باید در لیست سیاه این سازمان قرار گیرد

نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور کودکان در مناطق درگیر، با انتقاد از رفتار نظامیان اسرائیلی با کودکان فلسطینی، خواستار قرار دادن نام ارتش اسرائیل در لیست سیاه سازمان ملل در کنار القاعده و داعش شد.
کد خبر : 20497

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از «فلسطین‌الیوم»، «لیلی زورقی» نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور کودکان گفت: ارتش اسرائیل باید در لیست سیاه سازمان ملل و در کنار القاعده، داعش، بوکوحرام و جنبش طالبان قرار گیرد، زیرا ارتش این رژیم در جنگ اخیر غزه، عمدا به کودکان حمله و به آن‌ها آسیب وارد می‌کرد .


این خواسته و توصیه‌های «زورقی» قرار است در پیوست گزارش ویژه «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل درباره کودکان در مناطق درگیری ذکر شود.
روزنامه «یدیعوت آحارونت» نیز در این‌باره نوشت: اسرائیل فشار زیادی بر سازمان ملل وارد می‌کند تا چنین اتفاقی نیفتد و با اینکه هنوز نام ارتش اسرائیل وارد لیست سیاه نشده است، اما در صورت ورود نام آن به این لیست ممکن است برخی طرف‌های بین‌المللی خواستار تحریم این رژیم شوند .


در جریان حملات وحشیانه اسرائیل به نوار غزه در تابستان گذشته دستکم دو هزار و 400 غیرنظامی فلسطینی شهید شدند که بخش عمده‌ای از آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دادند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته