دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1396 - 12:14
بهداد سلیمی در گفت و گو با آنا؛

خوشحالم وزنه 238 کیلو گرمی را مهار کردم/ اسپانسرها جذب وزنه‌برداری نمی‌شوند

قهرمان وزنه‌برداری در المپیک لندن گفت: با اینکه تمرین نکرده‌بودم اما توانستم در مسابقات لیگ وزنه 238 کیلویی را مهار کنم.
کد خبر : 204646

بهداد سلیمی قهرمان طلایی المپیک لندن درباره عملکردش در هفته اول لیگ وزنه برداری به خبرنگار آنا گفت: «در هفته اول در حرکت یک ضرب به دلیل تمرکز پایینی که داشتم خوب کار نکردم و موفق نشدم وزنه 200 کیلویی را مهار کنم اما خدا را شکر در حرکت دو ضرب توانستم جبران کنم. با اینکه در یک ضرب تمرینات خوبی انجام داده بودم اما این حرکت را دست کم گرفتم و خوب کار نکردم. در هر حال این هفته اول بود و به طور حتم در هفته‌های دیگر شرایط بهتر خواهد شد.»


وی گفت: «در سنگین وزن البته ورزشکار دیگری در تیم ما هست اما شرایطش خوب نبود و من مجبور شدم در هفته اول وزنه بزنم. اگرچه در یک ضرب خوب کار نکردم اما خدا را شکر با مهار وزنه 238 کیلوگرمی در دو ضرب شرایط خوب پیش رفت، این وزنه بسیار حساس بود چون قهرمان دسته فوق سنگین مشخص می‌شد. من در تمرینات این وزنه را بلند نکرده بودم اما خدا را شکر توانستم آن را مهار کنم و به قهرمانی تیم در هفته اول لیگ کمک کنم.»


سلیمی در ادامه صحبت هایش درباره قوانین لیگ وزنه برداری و کاهش وزن برای وزنه برداران گفت: «موضوع کاهش وزن برای مسابقات لیگ امسال شامل حال من نمی‌شود اما برخی وزنه بردارن و به خصوص ملی پوشان باید برای مسابقات 4 الی 5 کیلو وزن کم کنند که کار سخت و طاقت فرسایی است. در سال های گذشته معمولا در لیگ وزنه برداری ارفاق وزن وجود داشت همانطور که در رشته های کشتی و تکواندو هم این مسئله وجود دارد تا به ورزشکار ملی‌پوش خیلی فشار وارد نشود اما نمی دانم چرا امسال این موضوع در لیگ وزنه برداری حذف شده است.»


او درباره کیفیت لیگ وزنه‌برداری گفت: «مشکلات لیگ‌ وزنه‌برداری خیلی پیچیده است؛ متاسفانه اسپانسرها جذب این رشته نمی‌شوند به همین دلیل این رشته دیده نمی‌شود؛ اگر شرایطی مهیا شود که اسپانسرها به لیگ وزنه‌برداری بیایند و شرایط مالی و تبلیغاتی فراهم شود بخشی از مشکلات ما حل خواهد شد.»


قهرمان وزنه‌برداری ایران در مورد اقدام فدراسیون جهت بالا بردن کیفیت لیگ وزنه برداری گفت: «فدراسیون هم باید از جایی اعمال نفوذ کند و از اختیارات خودش هزینه کند. در حال حاضر تیم‌های دولتی سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در رشته‌های والیبال و فوتبال می‌کنند و فدراسیون باید رایزنی کند تا شرکت‌های دولتی به وزنه‌برداری روی بیاورند و از این طریق هم کمکی به ما شود.»


سلیمی ادامه داد: «در مسابقات جهانی و المپیک همیشه وزنه برداری عصای دست ورزش ایران بوده و در هر آوردگاهی مدال آور بوده اما متاسفانه کمترین توجه به آن می شود؛ مسابقات ما باید دیده شود تا اسپانسرها جذب آن شوند ولی صدا و سیما همیشه این کم لطفی را در حق ما به خصوص در رده های باشگاهی انجام داده است. اینکه تلویزیون این مسابقات را یک ساعت پخش زنده می‌گذارد اما وسط مسابقه برنامه قطع می شود کار درستی نیست چون هم انگیزه وزنه‌برداران کم می‌شود و هم هوادارانی که دوست دارند مسابقات را ببینند دلسرد می‌شوند. امیدوارم مسئولان ورزش ایران اگر به دنبال این هستند که وزنه‌برداری همچنان مدال‌آور باشد و در هر مسابقه‌ای موفق عمل کند تدابیری بیاندیشند تا ما هم دیده شویم و اسپانسرها هم جذب این رشته شوند و سرمایه گذاری کنند.»


قهرمان طلایی لندن به وضعیت قراردادها در لیگ وزنه برداری اشاره کرد و گفت: «همانطور که پیشتر گفتم مشکلات ما در لیگ بسیار زیاد است، سقف قراردادهای ما واقعا کم است و با توجه به اینکه وزنه برداری رشته پرخرجی است تنها بخشی از مشکلات ما حل می‌شود. سال گذشته من و سهراب مرادی با باشگاه یاسین پیشرو قرارداد داشتیم اما با اینکه رای کمیته انضباطی علیه آن باشگاه صادر شد ما نتوانستیم به حق و حقومان برسیم و حالا از طرف مراجع قضایی پیگیر آن شده ایم.»


سلیمی همچنین در ادامه صحبت هایش به وضعیت جسمانی‌اش اشاره کرد و گفت: «خدا را شکر شرایط بدی ندارم و زانویم کم‌کم در حال بهبودی است، البته تا چندماه پیش همین که کمی به زانویم فشار می آوردم ملتهب می‌شد اما خوشبختانه به مرور زمان بهتر شده و در حال تمرین هستم تا با آمادگی کامل به مسابقات جهانی برسم.»


وی همچنین در پایان به برنامه های تیم ملی و عقب افتادگی که به دلیل تغییرات در کادرفنی برای تیم ملی به وجود آمد؛ اشاره کرد و گفت: «اولین اردوی ما در ورزقان برگزار شد و یک ماهی در آنجا تمرین می کردیم وبعد از آن در تهران تمرینات را دنبال کردیم. وضعیت خوبی داریم اما همچنان از برنامه هایی که برای آمادگی مسابقات جهانی داشتیم عقب هستیم ولی با این حال جای نگرانی نیست و فکر می کنم هفته آینده در اردوی سطح دریا که در محمودآباد برگزار می شود این عقب افتادگی ها را جبران خواهیم کرد. همه ما در تلاش هستیم تا به آمادگی کامل در مسابقات جهانی شرکت کنیم، حریفان اصلی ما آمریکا و روسیه از مدت‌ها قبل در حال آماده‌سازی برای این رقابت‌ها هستند. ما هم همه تلاشمان را می‌کنیم تا با دست پر از این رقابت‌ها برگردیم.»


انتهای پیام/

برچسب ها: بهداد سلیمی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته