دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1394 - 10:22

ولید معلم: ایران و روسیه هرگز در حمایت از سوریه تعلل نکرده‌ و نخواهند کرد

وزیر امور خارجه سوریه در سخنانی با بیان اینکه روابط کشورش با ایران و روسیه عمیق‌تر از آن چیزی است که دیگران گمان می‌کنند، تاکید کرد، این دو کشور در حمایت از مقاومت و پایداری سوریه هیچ گونه تعللی نکرده و نخواهند کرد.
کد خبر : 20463

به گزارش خبرگزاری آنا، ولید معلم، وزیر خارجه سوریه در نشست خبری با ادوارد نعلبندیان، همتای ارمنی خود در دمشق اظهار داشت: روابط میان سوریه، روسیه و ایران عمیق‌تر از آن چیزی است که دیگران گمان می‌کنند و حمایت این دو کشور از دمشق روشن و قابل توجه است.


وی با بیان اینکه این دو کشور در حمایت از مقاومت سوریه هیچ گونه تعللی نکرده و نخواهند کرد، گفت : اما من معتقدم که توطئه چینی علیه سوریه روزانه و به سرعت پیش می‌رود و توطئه چینان از افراد مسلحی که از مرزهای ترکیه وارد خاک سوریه وارد می‌شوند، حمایت قابل توجهی بعمل می‌آورند.


معلم با اشاره به مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 اظهار داشت: ما تا زمانی که منافع ملت ایران حفظ شود از دستیابی به این توافق حمایت می‌کنیم و امیدواریم که نقش ایران در عرصه جهانی بعد از دستیابی به توافق هسته‌ای بیشتر شود.


وی همچنین در خصوص هماهنگی با عراق که همچون سوریه با خطر گسترش نفوذ داعش رو به روست گفت: ما با یک دشمن رو به رو هستیم و امیدواریم که بتوانیم با برادران خود در بغداد در یک جبهه مشترک بایستیم تا بتوانیم از گسترش تروریسم جلوگیری کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته