دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1396 - 10:42

صعود دانشجوی واحد بجنورد به سومین قله بلند منطقه پامیر

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد به همراه تیم ملی کوهنوردی امید ایران به قله لنین، سومین قله بلند منطقه پامیر صعود کرد.
کد خبر : 204589

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حسام محمدی دانشجوی مهندسی برق-قدرت واحد بجنورد در ترکیب تیم ملی هشت نفره کشورمان که از سال 94 در اردوهای فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی حضور دارد در 10 روز به قله 7135 متری لنین کشور قرقیزستان را صعود کردند و پرچم پرافتخار ایران اسلامی را برفراز این قله برافراشتند.


اعضای تیم امید کشورمان در سال 95 قله کازبک در گرجستان را فتح کردند و در سال 96 نیز پس از چهار مرحله اردوی آماده سازی و حضور در کمپ جوانان فدراسیون جهانی کوهنوردی راهی تاجیکستان شدند.


اعضای8 نفره تیم ملی کوهنوردی را حسام محمدی از استان خراسان شمالی، پدرام قاسمی، سروش پاکنژاد از استان تهران، داود چاقوساز استان خوزستان، عبدالرحمان قزاق آذربایجان غربی، مهدی رمضانی قرا و هانیه داودی از استان مازندران تشکیل می دهند و سرپرستی این تیم بر عهده حسین مقدم است.


«کمیسارف» رئیس فدراسیون کوهنوردی قرقیزستان تیم اعزامی کشورمان را به عنوان یکی از بهترین تیم های حاضر در منطقه در سال جاری به خاطر هوایی مناسب به رغم زمان کوتاه حضور در منطقه و صعود همه نفرات به قله و جوان بودن تیم نام برد.


محمدی از سال 89 کوهنوردی را در گروه کوهنوردی کوهیار شهرستان بجنورد آغاز و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مقدماتی و پیشرفته به صورت حرفه ای پا به عرصه کوهنوردی نهاد.


حسام محمدی در کارنامه ورزشی خود حضور در ترکیب تیم ملی امید هیمالیانوردی، عضو تیم ملی امید هیمالیانوردی جمهوری اسلامی ایران،صعود به قله کازبک به همراه تیم ملی امید در بهارسال ١٣٩٥، صعود زمستانی قله دماوند1390، صعود قله دماوند از چهار ضلع در یک برنامه، صعود و فرود با اسکی کوهستان به قله دماوند، علم کوه و قلل منطقه خراسان شمالی1392، صعود قله علم کوه (یخچال هفت خان 1392 مسیر گرده آلمان ها1394، مسیر لهستان 52، هاری روست 1393)، شرکت در دومین دوره از جشنواره بین الملی سنگنوردی بیستون ١٣٩٣، شرکت دراردوهای هیمالیانوردی تیم ملی امیدسال ١٣٩٥، شرکت در اردو آموزشی انتخابی کوهنوردی بااسکی ١٣٩٥فتح زمستانی قله دماند، صعود کشوری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به قله لاکمر و .... را ثبت کرده است.


از دیگر فعالیت های سنگنوردی محمدی می توان صعود دیواره علم کوه، بیستون، دیواره پل ورسک، بند یخچال تهران، پل خواب کرج را نام برد.


پایه گذاری ورزش اسلک لاین در بجنورد نیز از دیگر فعالیت های ورزشی محمدی محسوب می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته