دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

اجرا نشدن قانون؛ مشکل اصلی چرخه اقتصاد کشور

به گفته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ورود کالای قاچاق به کشور با کاهش 13 میلیارد دلاری به 12 میلیارد دلار رسید.
کد خبر : 204541

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، محمد رضا پور ابراهیمی در استودیو خبر 21 ادامه داد: بنا به گزارش بدست آمده در سال 90 ، سالانه حدود 25 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور وارد می شد.


وی افزود: اگر ما از این سیزده میلیارد دلار، بخش قاچاق سوخت را هم کم کنیم حدود 35 میلیارد تومان ارزش تقاضای جدید در ایران بوجود خواهد آمد.


پور ابراهیمی گفت: با توجه به این اعداد و ارقام می بینیم سرانه مصرف در کشور کاهش نیافته، یکی از اثرات کاهش قاچاق را باید در تراز ارزی و از سوی دیگر در عدم ورود کالا به کشور مشاهده کرد.


وی با اشاره به اینکه 35میلیارد تومان تقاضای جدید معادل سه برابر فروش نفت کشور است ادامه داد: این حجم از تقاضا باید بتواند موتور محرک بنگاه های اقتصادی کوچک بسیاری باشد اما با رویکردی گذرا نه تنها بنگاه های کوچک رونق نیافته اند بلکه چالشهایی هم برایشان بوجود آمده است.


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: عامل اصلی این مشکلات عدم اجرای قانون است.


این نماینده مجلس ادامه داد: در تلاش هستیم با موافقت های بعمل آمده میان دستگاه های اجرایی ،شیوه درست و صحیحی از اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا را در کشور پیاده سازی کنیم تا در ماه های آینده اقتصاد کشور از رونقی موثر و همگام با نیازهای بازار عرضه و تقاضا همراه باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب