دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1394 - 00:21

انتقاد مقام عراقی از انتقادات نسبت به نامگذاری عملیات آزادسازی «الانبار»

یک عضو ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق با انتقاد از هجمه به استفاده از واژه مبارک «لبیک یا حسین(ع)» برای عملیات آزادسازی «الانبار» از اشغال تروریست‌های تکفیری، دلیل انتخاب این واژه مقدس را اعلام کرد.
کد خبر : 20454

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «سومریه‌نیوز»، «عباس بیاتی» عضو ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق با انتقاد از هجمه برخی طیف‌ها و جریان‌ها در داخل و خارج عراق به استفاده از واژه مبارک «لبیک یا حسین(ع)» برای عملیات آزادسازی استان «الانبار»، گفت: انتخاب این عنوان، طایفه‌ای نیست و هیچ هدف مذهبی یا نژادی ندارد بلکه هدف از آن افزایش روحیه مبارزان و تقویت اراده آن‌ها است، زیرا گروه‌های تروریستی از جمله داعش، منطق عقیدتی رزمندگان را نمی‌فهمند.


«بیاتی» با ابراز تعجب از انتقادهای برخی طرف‌ها از انتخاب رمز «لبیک یا حسین(ع)» برای این عملیات افزود: ما از برخی صداها که از نامیده شدن عملیات آزادسازی شمال «صلاح‌الدین» به‌عنوان «لبیک یا حسین(ع)» انتقاد می‌کنند، شگفت‌زده شدیم. امام حسین(ع) متعلق به اهل‌سنت و شیعیان و اعراب، کردها، ترکمان‌ها است و حتی مسیحیان هم به سیره و شیوه و راه امام افتخار می‌کنند.


وی افزود: این نامگذاری، هرگز طایفه‌ای نیست و اهداف مذهبی یا نژادی را دنبال نمی‌کند، بلکه هدف اصلی از انتخاب این عنوان، افزایش عزم و اراده و روحیه مجاهدان است، زیرا گروه‌های تروریستی داعش، درکی از منطق عقیدتی مجاهدان ندارند.


«بیاتی» تأکید کرد: عملیات «لبیک یا حسین(ع)» برای کمک به مظلومان است و اعتقادی به حساسیت داشتن این عنوان که برخی به آن دامن می‌زنند، ندارم. تنها کسانی که از خارج مرزها آمده‌اند و درکی از فرهنگ عراقی‌ها از طیف‌های مختلف و عمق محبت آن‌ها به امام حسین(ع) ندارند، به این موضوع دامن می‌زنند.


وی اظهار کرد: عملیات امروز «لبیک یا حسین(ع)» نامیده شده است و چه‌بسا فردا عملیات دیگری با «لبیک یا داعی‌الله» آغاز شود. نامگذاری، شعار طایفه‌ای نیست و منتقدان باید فرهنگ عراقی‌ها را خوب درک کنند.


این عضو ائتلاف دولت قانون تصریح کرد: نیروهای مسلح، عملیات نتیجه‌بخش و ثمربخشی را آغاز کرده‌اند و دیگران به‌جای ارزیابی نتیجه آن به تردیدافکنی در نام این عملیات پرداخته‌اند. تکیه بر شعار عملیات با هدف منحرف کردن نگاه‌ها از موفقیت‌ها و پیروزی‌های نیروها، ارتش و نیروهای داوطلب مردمی و فداکاری‌های آ‌ن‌ها صورت می‌گیرد.


«بیاتی» خاطرنشان کرد: این شعار هیچ حساسیتی ندارد، این رمز موقت برای نبرد محدود و هدف محدود است. این نامگذاری مبارکی است و هدف آن رساندن این پیام است که نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای امنیتی برای کمک به رفع ظلم از شهروندان آمده‌اند نه آزار رساندن به آن‌ها.


شورای نیروهای داوطلب مردمی روز گذشته (سه‌شنبه) آغاز عملیات نظامی برای آزادی مناطق شمالی و جنوبی تکریت و مناطق «الانبار» از اشغال تروریست‌های تکفیری را با رمز و عنوان «لبیک یا حسین(ع)» با مشارکت تمام گروه‌های داوطلب مردمی با حمایت نیروهای ارتش و پلیس مرکزی اعلام کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته