دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1396 - 14:44
در گفت‌و‌گو با آنا مطرح شد؛

بیش از 83 هزار ایرانی به ام اس مبتلا هستند

مدیر عامل انجمن ام اس ایران عنوان کرد: پیش بینی می‌شود 30 درصد بیماران مبتلا به ام اس عضو انجمن‌های ام اس در سراسر کشور نباشند.
کد خبر : 204339

عبدالحسین هوشمند، مدیر عامل انجمن ام اس ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان اینکه 63 هزار و 500 بیمار عضو انجمن ام اس ایران در سراسر کشور شده‌اند، گفت: این آمار تنها بیانگر تعداد افرادی است که عضو انجمن شده‌اند که پیش بینی می‌شود شمار واقعی بیماران 30 درصد بیش از این تعداد باشد.


وی در خصوص هزینه‌های بیماران مبتلا به ام اس، افزود: هزینه‌های درمان و حمایتی این بیماران بسیار زیاد است که می‌توان گفت به صورت میانگین این بیماران حدود 1.5 تا 3 میلیون برای بهبود روند زندگی خود در حوزه درمان، توانبخشی، تهیه لوزام بهداشتی و ... هزینه می‌کنند.


هوشمند یادآور شد: البته این مقدار در افرادی که در مراکز درمانی مدتی بستری خواهند بود و یا نیاز به تعداد جلسات بیشتری برای فیزیوتراپی باشند، بیشتر خواهد شد.


مدیر عامل انجمن ام اس ایران خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اجرای طرح تحول سلامت و حمایت‌های بیمه‌ای بسیاری از هزینه این بیماران تحت پوشش بیمه قرار گرفت که این امر در تامین هزینه‌ها یاری بسیاری به بیماران کرد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته