دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد:

مکانیزم درج قیمت کالا توسط توزیع کننده باشد نه کارخانه

به گفته معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت مکانیزم درج قیمت کالاها توسط توزیع کننده‌ها در جهت ایجاد شفافیت در جریان گردش کالا و رقابتی‌تر شدن بازار کالایی بوده است.
کد خبر : 204241

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، یدالله صادقی با تأکید بر ضرورت شفاف‌سازی هر چه بیشتر قیمت‌گذاری کالا عنوان کرد: تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت برای درج قیمت چند گروه کالایی توسط توزیع‌کننده‌ها و حذف قیمت‌گذاری‌ها توسط تولیدکنندگان به جهت شفافیت در قیمت کالاها و رقابتی‌تر شدن بازار بوده است.


وی با اشاره به این موضوع که در مرحله نخست این طرح، قیمت‌گذاری چند گروه کالایی غیرضروری به‌عنوان پایلوت به توزیع‌کننده محول شده است، افزود: توزیع‌کننده بر اساس فاکتور خرید شرکت پخش و با اعمال ضریب سود قانونی که هیات عالی نظارت مشخص می‌کند، قیمت این کالاها را تعیین و در معرض دید مصرف‌کننده قرار می‌دهد. همچنین محصولات سلولزی و گروه‌های کالایی شامل شیرینی، شکلات، چیپس، پفک و سایر تنقلات که غیرضروری و از حساسیت کمتری برخوردار هستند، در مرحله اول شامل این طرح می‌شوند.


معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت تخفیف‌های اعمال‌شده روی بیشتر کالاها توسط کارخانه‌ها را غیرمتعارف دانست و گفت: در شرایط کنونی در بیشتر قیمت‌های روی جلد که توسط کارخانه‌ها زده می‌شود، ضرایب سود به‌طور اصولی رعایت نمی‌شود و حقوق مصرف‌کننده به‌نوعی ضایع می‌شود که با تصمیم جدید گرفته‌شده قیمت کالاها از کارخانه تا مرحله عرضه کانالیزه می‌شود و توزیع‌کنندگان بدون دغدغه درج قیمت کالا توسط کارخانه، کالاها را باقیمتی رقابتی و پایین‌تر از قبل به مصرف‌کننده ارائه می‌دهند.


صادقی با اشاره به اینکه کالاهای در نظر گرفته‌شده در مرحله پایلوت کالاهای صنعتی محسوب می‌شوند، گفت: این کالاها در کارخانه تولید و بسته‌بندی و توسط شرکت پخش توزیع می‌شوند، اما درج قیمت برخلاف گذشته به‌جای اینکه توسط کارخانه صورت گیرد، به عهده توزیع‌کننده گذاشته‌شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب