دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1394 - 14:14
دکتر امراللهی در گفت‌و‌گو با آنا:

نشست انجمن علمی آسیا-آفریقا در واحد نجف آباد برگزار می‌شود/ امضای بیش از ۲۰ تفاهم نامه همکاری در اجلاس آسایهل

نماینده تام الاختیار دانشگاه آزاد اسلامی در استان اصفهان از برگزاری نشست انجمن علمی و بین المللی آسیا-آفریقا (AAAT) در دانشگاه آزاد نجف آباد خبر داد و گفت : این گرد همایی در سال جاری برگزار خواهد شد.
کد خبر : 20421

دکتر رضا امراللهی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره برنامه‌های آتی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: از یک سال پیش برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌هایی برای برگزاری مراسم انجمن علمی آسیا و آفریقا در واحد نجف آباد صورت گرفته که به زودی عملی خواهد شد. این انجمن که به نام اختصاری (AAAT) مشهور است قرار است برای اولین بار در ایران برگزار شود که تاثیر زیادی بر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی و ارتقا سطح کیفی دانشگاه خواهد گذاشت. همچنین شرکت‌کنندگان این گردهمایی از دانشمندان و صاحب نظران علمی آسیایی و آفریقایی خواهند بود که توسعه فعالیت های بین المللی دانشگاه آزاد در پی دارد.


نماینده تام الاختیار رییس دانشگاه آزاد اسلامی در استان اصفهان، یزد و سمنان هم چنین درباره کنفرانس آسایهل که هفته گذشته در اصفهان برگزار شد گفت: برگزاری این مراسم اتفاق بزرگ و خوبی برای دانشگاه آزاد اسلامی بود. این مراسم نشان داد دانشگاه آزاد از نظر علمی و اجرایی از جایگاه بالا و خوبی درکشور برخوردار است.


وی همچنین اضافه کرد: این نشست سبب شد تصور شرکت‌کنندگان خارجی از فضای علمی و دانشگاهی ایران تغییر کند. آن‌ها یقین پیدا کردند ایران از نظر علمی و اجرایی در سطح بالایی قرار دارد و می‌تواند گام‌های بلند و موثری در این زمینه بردارد حتی تعدادی از آن‌ها می‌گفتند انتظار استقبال گسترده دانشگاه‌های بین المللی را نداشتند و از اینکه تعداد توریست‌های خارجی در ایران و شهر اصفهان زیاد است، تعجب کردند.


امراللهی با قدردانی از فعالیت‌های اجرایی و علمی دانشگاه آزاد واحد اصفهان (خورسگان) در برپایی نشست آسایهل و تشکر ویژه از دکتر احمدعلی فروغی، رئیس این واحد، ادامه داد: خاصیت کنفرانس‌های علمی بین‌المللی ارزیابی غیرمستقیم و فردی هر کدام ازشرکت‌کنندگان از عملکرد، ‌ محل، امکانات و توانایی‌های آن دانشگاه است که تاثیر زیادی بر ایجاد همکاری‌ها می‌گذارد همچنین این اقدامات سطح کیفیت اجرایی واحد برگزارکننده را در سال‌های آینده چند برابر خواهد کرد.


وی در پایان درباره نتایج نشست آسایهل تصریح کرد: نتایج عملی این نشست در طولانی مدت مشخص خواهد شد که تا پایان سال ۹۴ قابل بررسی است. دانشگاه آزاد اسلامی در این کنفرانس موفق به امضای بیش از ۲۰ تفاهم نامه همکاری شد که این امر کمک شایانی در افزایش فعالیت‌های پژوهشی و حتی ارتقای کیفیت صنایع خواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب