دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شورای رقابت عامل افزایش قیمت خودرو معرفی شد

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان با بیان اینکه یکی از موانع توسعه صنعت خودرو در ایران قیمت گذاری دستوری آن در بازار است، گفت: در صورتی که شورای رقابت از نرخ‌گذاری خودرو کنار بکشد، قیمت آن برای مصرف کننده نهایی کاهش می‌یابد.
کد خبر : 20420

محمدرضا نجفی منش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه قیمت گذاری دستوری هر کالایی توسط دولت کاملا اشتباه است، افزود: در شرایطی که 16 تولید کننده خودرو در کشور وجود دارد و از سوی دیگر بیش از 15 وارد کننده رسمی خودرو در داخل فعال هستند، کالایی به نام خودرو به هیچ وجه نباید عنوان انحصاری داشته باشد.


وی افزود: در هیچ کشوری دولت در قیمت‌گذاری خودرو دخالت نمی‌کند و در واقع قیمت این کالای مصرفی را به میزان عرضه و تقاضا واگذار می‌کنند.


نجفی منش با تاکید بر اینکه هیچ موقع از یک سوال غلط جواب درست استخراج نمی‌شود، اظهار کرد: متاسفانه ورود شورای رقابت به بحث قیمت گذاری خودرو از همان ابتدا جز گرفتاری، التهاب در بازار و سردرگمی چیز دیگری نصیب خریداران و مردم نکرد.


عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان با تاکید بر اینکه قیمت گذاری دستوری خودرو در کشور موجب شده تمایل سرمایه گذاران خارجی برای ورود به صنعت خودروی ایرانی کمرنگ باشد، ادامه داد: در شرایطی که قیمت خودرو در ایران نه بر اساس عرضه و تقاضا بلکه بر اساس فرمولی دستوری در پشت درهای بسته تعیین می‌شود، هم تولیدکننده و مصرف کننده متضرر می‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته