دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

داعشی ها در حومه حماه و حمص در محاصره کامل ارتش سوریه

ارتش سوریه در ادامه دستاوردهای راهبردی خود در جنگ با تروریستها، موفق به محاصره کامل داعشی ها در حومه حمص و حماه شده است.
کد خبر : 204128

به گزارش آنا به نقل از النشره، منابع سوری اعلام کردند: ارتش سوریه مناطق تحت اشغال داعش را در حومه شرقی حماه و حمص به محاصره خود درآورده است.


این منابع بیان کردند: مساحتی که به محاصره ارتش سوریه درآمده، حدود ۳ هزار کیلومتر مربع است و این پس از رسیدن نیروهای ارتش سوریه که از جنوب اثریا در حومه شرقی حماه در حال پیشروی بودند با نیروهایی که در شمال منطقه شاعر در حومه شرقی حمص در حال پیشروی بودند، صورت گرفته است. این نیروها در منطقه جبل الفاسده در شرق حماه به یکدیگر ملحق شده اند.


منابع سوری گزارش دادند: طی ۴۸ ساعت گذشته ارتش سوریه پیشروی های موثری داشته و بر برخی مناطق در جنوب اثریا که قبلا تحت اشغال داعش بودند، مسلط شدند تا بعد از ظهر امروز موفق به محاصره کامل مناطق و روستاهای باقیمانده تحت اشغال داعش در حومه حماه و حمص شوند.


این در حالی است که بر اساس اعلام رسانه های سوری مناطق «الطلیعه الغربیه» و «الطلیعه الشرقیه» از جمله مناطقی است که تحت کنترل کامل نیروهای سوری درآمده است.


منابع سوری از پیشروی های بزرگ ارتش سوریه در البادیه الشام و تسلط بر چهار میدان گازی و تنگ تر کردن عرصه بر داعش در مناطق صحرایی خبر دادند و اعلام کردند: ارتش سوریه موفق به محاصره منطقه عقیربات و ۴۴ روستا در اطراف آن در مناطق میان استان حماه و حمص در مرکز سوریه شده است.


ارتش سوریه بر حدود هزار کیلومتر مربع در استان حمص که شامل چهار میدان گازی است مسلط شده است.


در البادیه الشام، ارتش سوریه فقط ۲۵ کیلومتر دیگر در مقابل دارد تا نیروهایی که از منطقه الکوم در حومه شمال شرقی در حال پیشروی هستند با نیروهایی که از شهر السخنه در جنوب می آیند، به هم برسند. و داعش در این بخش مجاور استانهای الرقه در شمال و دیرالزور در شرق به محاصره درآید.


بنابر گزارش مهر، این در حالی است که به موازات آن ارتش سوریه در حومه جنوبی الرقه به عملیات ضد داعش ادامه می دهد و این عملیاتی جدا از آنچه کردهای مورد حمایت آمریکا انجام می دهند است و هدف ارتش سوریه از این عملیات بازپس گیری استان دیرالزور از تروریستها از سه محور شامل جنوب الرقه، البادیه در جنوب و منطقه جنوب غربی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته