دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1396 - 14:56
رئیس بانک جهانی :

اقدامات فقرزدایانه چین قابل تقدیر است

موفقیت‌های چین به عنوان پرجمعیت­‌ترین کشور جهان در زمینه مبارزه با فقر، ستایش­‌های جهانی را به همراه داشته است.
کد خبر : 204116

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری شینهوا، جیم یونگ‌کیم رئیس بانک جهانی از دولت چین به خاطر اقدامات فقرزدایانه و رها ساختن صدها میلیون نفر از دام فقر، تقدیر کرد.


جیم یونگ کیم رئیس بانک جهانی دیروز (26 مرداد) پس از دیدار با مائوریسو ماکری رئیس‌­جمهوری آرژانتین در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در اقامتگاه رئیس‌­جمهوری آرژانتین خارج از پایتخت گفت که دولت چین توانسته است واقعیت‌های جدید این دوران را درک کند و به آنها پاسخ مناسب دهد.


به گفته رئیس بانک جهانی، از سال 1990 تا کنون، حدود 1/1 میلیارد نفر در سراسر جهان از دام فقر بیرون آمده‌اند که صدها میلیون نفر از آنها چینی هستند. به باور او، درک درست چین از واقعیت­‌های جدید بازار، پاسخ درست به این واقعیت­ها و پیگیری سیاست رشد پایدار، در رسیدن چین به این هدف، نقش مهمی داشته است.


طی 30 سال گذشته، چین اصلاحات متعددی را به مرحله اجرا گذاشته و اقتصاد خود را باز کرده و توانسته است حدود 700 میلیون نفر را از دام فقر خارج کند. در واقع، بیش از 70 درصد آمار کاهش جهانی فقر، مربوط به کشور چین است. نرخ فقر در سال 2012 در چین، 10/2 درصد بود اما در سال 2016، به 4/5 درصد رسید. از سال 2013 تاکنون، بیش از 55 میلیون نفر در چین از خط فقر خارج شده ‌ند. مقامات چینی اعلام کرده‌اند قصد دارند تا سال 2020، فقر را در روستاها از میان ببرند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته