دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد

بارش پراکنده باران در5 استان کشور

سازمان هواشناسی کشور از بارش پراکنده باران در5 استان کشور خبر داد.
کد خبر : 204082

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز جمعه شاهد بارش باران برای مناطقی از ارتفاعات و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مناطقی از استان‌های گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران خواهیم بود، همچنین در اکثر ارتفاعات استان‌های مذکور شاهد بارش‌های رگباری هستیم.


براساس این گزارش، به علت رگباری بودن بارش‌ها و شدید بودن آنها احتمال شکل‌گیری سیلاب در بالا دست رودها و حرکت به سمت پایین دست و تشدید آنها، در کنار رودخانه‌ها و دره‌های این مناطق اتراق نکنید‌. همچنین شاهد بارش‌های نقطه‌ای و پراکنده‌تر در برخی مناطق استان‌های غربی و شمالغرب کشور و جنوب کشور در زاگرس جنوبی خواهیم بود.


به گزارش سازمان هواشناسی، بارش‌های با حجم کم نیز در این فصل چون در مدت کوتاهی اتفاق می‌افتد ممکن است باعث سیلاب شوند.


همچنین به تدریج طی هفته جاری از میزان بارش‌ها در کشور کاسته می‌شود و فقط در بخش‌هایی از ارتفاعات البرز و زاگرس احتمال بارش‌های پراکنده و ضعیف وجود دارد.


برهمین اساس در کل هفته پیش رو جنب حاره‌ای در کشور گسترده‌تر می‌شود و هفته کم بارشی در پیش رو خواهیم داشت، همچنین از لحاظ دمایی نیز روند افزایش نسبی دما داریم به ویژه در غرب و جنوب غرب و سواحل کاسپین در سایر نقاط تغییرات دمایی تقریبا یک روند ثابت با نوسانات۲ الی۳درجه‌ای مواجه خواهیم بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته