دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد:

توجه به برنامه‌ زمان‌بندی و توصیه‌های صورت گرفته برای حفظ سلامت حجاج

رئیس سازمان حج و زیارت نسبت به توجه ویژه حجاج به زمان بندی برنامه ها تاکید کرد.
کد خبر : 204072

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان ج و زیارت، حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت از برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی برای تسهیل امور اجرایی در ایام تشریق خبر داد و افزود: قطعا انضباط تشکیلاتی و توجه و جدیت مدیران مجموعه‌ها و مدیران کاروان‌ها به دستورالعمل‌های اجرایی و از همه مهمتر اطلاع رسانی به حجاج عزیز در خصوص برنامه‌های عرفات و مزدلفه و منا، کارها را روان‌تر می‌کند.


محمدی ادامه داد: همه مدیران کاروان‌های ایرانی باید حجاج، به غیر از وقوف اضطراری‌ها را در شب دهم در مزدلفه در منطقه تعیین شده برای حجاج ایران، مستقر کنند تا ضمن استراحت، به سهولت از امکانات بهداشتی و دیگر خدمات در آنجا بهره‌مند شوند و کاروان‌ها صرفا پس از نماز صبح مجاز به خروج از منطقه خاص ایران هستند.


رئیس سازمان حج و زیارت اشاره کرد: اگر حجاج نسبت به جدول زمانبندی خروج از عرفات، مطلع باشند و از قبل بدانند که مثلا تا ساعت ۱۰ یا ۱۱ شب در عرفات خواهند بود، قطعا بخوبی با مدیر کاروان و مدیر مجموعه همراهی می‌کنند تا برنامه‌ها به درستی انجام شود.


وی بیان کرد: امسال با توجه به گرمای شدید هوا در عرفات و لزوم آسایش حجاج در روز عرفه که نقطه آغاز ایام تشریق است و نظر به بزرگی فضای داخلی چادرهای جدید در عرفات، برای بهره‌گیری بهتر از فضای خنک چادرها، تمامی حجاج بصورت مجموعه ای در چادرها مستقر می‌شوند.


محمدی با تاکید بر لزوم استقرار همه کاروان‌ها در چادرها و استراحت کافی در صبح روز دهم، عزیمت حجاج به جمرات برای رمی جمرات را بر اساس جدول زمانبندی دقیق اعلام شده از سوی سازمان اعلام کرد که طی بخشنامه‌ای به مدیران مجموعه‌ها و مدیران کاروان‌ها ابلاغ می‌شود و طبق برنامه وزارت حج عربستان و بر اساس جدول زمانبندی مصوب، هیچ یک از کاروان‌های ایرانی مجاز نیستند زودتر از ساعت ۱۰:۳۰ روز دهم ذی الحجه و خارج از برنامه زمانبندی، از منا به سمت جمرات بروند.


لازم بذکر است با توجه به ازدحام جمعیت در منا، برنامه زمانبندی که شامل ممنوعیت عزیمت به جمرات در ساعاتی خاص می‌شود، برای روزهای ۱۱ و ۱۲ ذی الحجه نیز وجود دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته