دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1396 - 14:24
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد:

به همت کارکنان دانشگاه آزاد یک محکوم به قصاص از طناب‌ دار نجات یافت

مادر ساشا، محکوم به قصاص نفس می‎‌گوید: آزادی فرزندم و نجات او از طناب دار را مدیون کارکنان دانشگاه آزاد و فضای مجازی هستم.
کد خبر : 203931

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حدود 12 سال قبل در لاهیجان فردی به نام ساشا محکوم به قصاص می‌شود و امروز با گذشت چندین سال او آزاد و از طناب‌دار نجات پیدا می‌کند. صغری محمدی، مادر ساشا درباره نحوه آزادی پسرش و فراهم کردن دیه به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا می‌گوید: «پسرم حدود 12 سال پیش که 17 سال سن داشت محکوم به قصاص شده بود و دو ماه قبل به ما اعلام کردند که فرزندم ساشا قرار است اعدام شود. در این سال‌ها من و سایر آشنایان به دنبال رضایت از خانواده مقتول بودیم.»


او ادامه می‌دهد: «در نهایت موفق شدیم رضایت ولی دم را با پرداخت دیه بگیریم. بنابراین در این مدت در حال جورکردن پول برای پرداخت خون بها بودیم. البته مبلغی را هم فراهم کردیم و به نزد خانواده مقتول بردیم، اما آن‌ها به آن مبلغ راضی نشدند. برای همین از ولی دم مهلت گرفتیم تا دیه را به مبلغ 400 میلیون تهیه کنیم.»


مادر ساشا می‌افزاید: «بنده خودم را بازخرید کردم، از دوست و آشنا هم پول قرض کردیم تا دیه را جور کنیم ولی بازهم پول‌های ما به 400 میلیون نمی‎‌رسید. در حین پول گرفتن از این و آن یک دفعه به ما اعلام کردند که ساشا به اتاق انتظار برای محاکمه رفته است. کار به جایی رسیده بود که می‎خواستم بابت دیه از مردم پول بگیرم.»


محمدی می‌گوید: «ما با مشورت دیگران تصمیم گرفتیم تا نوشته‌ای را در شبکه‌های اجتماعی برای تهیه دیه منتشر کنیم و این متن هم به دست خیلی افراد رسید. نوشته درخواست کمک ما در گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی دست به دست چرخید و در نهایت به آقای میرحبیب موسوی یکی از کارکنان دانشگاه آزاد واحد ارومیه رسید.»


او ادامه می‌دهد: «آقای موسوی درخواست کمک ما در فضای مجازی دید و پیگیر ماجرا شدند یعنی نوشته ما را در گروه‌ها و کانال‌های مختلفی دانشگاهی و... منتشر کردند تا ما بتوانیم جان ساشا را نجات دهیم. آقای موسوی درخواست ما را 17 مرداد منتشر کرد و دیشب یعنی 25 مرداد مبلغ دیه برای نجات پسرم از طناب‌دار جور شد.»


محمدی در ادامه به وضعیت آزادی ساشا اشاره می‌کند و می‌گوید: «پسرم هنوز آزاد نشده است، اما صورت‎‌جلسات آزادی و رضایت امضا شده است که انشاالله تا هفته آینده ساشا از زندان رها شود. من و خانواده‌ام لطفا آقای موسوی، کارکنان دانشگاه آزاد و همه افرادی که ما را یاری و کمک کردند فراموش نمی‌کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته