دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کنسرت کوارتت اروند خرداد ماه در سالن رودکی

کنسرت کوارتت اروند 21 خرداد ماه ساعت 21 در سالن رودکی برگزار می‌شود.
کد خبر : 20391

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، بلیت طبقه پایین سالن رودکی برای این کنسرت با قیمت 50 هزار تومان و قسمت بالکن سالن با بهای 40 هزار تومان ارائه می‌شود.


امیر باورچى و آوا شادمانى نوازندگان ویلن،بابک کوهستانى نوازنده ویولا، آیدین احمدى نژاد نوازنده ویلنسل و ستاره بهشتى نوازنده میهمان ویولا است.


کوارتت زهی اروند در سال 90 با هدف گسترش موسیقی کلاسیک در ایران و ارائه یکی از برجسته‌ترین آنسامبل‌های موسیقی مجلسی (کوارتت زهی)، که بزرگترین آهنگسازان جهان از اواخر سده 18 میلادی تاکنون آثار درخشانی برای آن نوشته‌اند، پایه‌گذاری شده است.


این کوارتت در طول سال‌های فعالیت خود به برگزاری کنسرت‌های متعددی در تالار‌های موسیقی مبادرت ورزیده که از آن جمله می‌توان به کنسرت در تالار آوینی، کنسرت در کلیسای انجیلی آلمانی‌ها، کنسرت در تالار رودکی و ... اشاره کرد. کوارتت اروند در برنامه‌های خود آثاری از بتهوون، دورژاک، هایدن، شوستاکویچ، باخ، مندلسون، چایکوفسکی، هرمز فرهت و نیز کنسرتو پیانو در دو ماژور اثر موتسارت (به همراه رافائل میناسکانیان پیانیست برجسته ایرانی) را اجرا کرده است.


این کوارتت همچنین سی دی «رویای گریز» به آهنگسازی نگین زمردی و فرزاد فضلی را منتشر کرده است و موسیقی فیلم «سایه روشن» به کارگردانی فرزاد مؤتمن و آهنگسازی رسول پورسنگری توسط این کوارتت اجرا شده است.


تالار رودکی در خیابان حافظ ، خیابان استاد شهریار واقع شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: موسیقی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته