دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دکتر واشقانی فراهانی خبر داد

عملیاتی‌شدن تفاهمنامه میان وزارت نفت و دانشگاه آزاد

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: پیرو تفاهمنامه ای که اخیرا با وزارت نفت منعقد شده است، قراردادی به ارزش 20 میلیارد ریال و 300 هزار دلار برای یک سال جهت بهره برداری از میدان کرنج به امضا رسید.
کد خبر : 2039

به گزارش خبرگزاری آنا، دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی با بیان اینکه این مبلغ برای فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان سال 94 در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی جزو 6 دانشگاهی است که روز گذشته وزارت نفت جهت همکاری در انجام پروژه های مناطق نفت خیز جنوب با آن قرارداد منعقد کرده است.


معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: در راستای انجام این تفاهمنامه در نظر داریم با استفاده از دانش و تجربه فنی دانشگاه ها و شرکت های معتبر خارج از کشور این پروژه را عملیاتی سازیم.


وی از انتخاب دو دانشگاه خارجی برای عملیاتی کردن این تفاهمنامه خبر داد و گفت: طی برنامه‌ریزی های انجام‌شده، هفته آینده به همراه تیمی از کارشناسان مجرب از مناطق نفت خیز جنوب کشور بازدید خواهیم داشت تا اطلاعات اولیه را براساس خواسته های کارفرما گرد آوری کنیم و نقشه راه مربوط به ازیاد برداشت و بهینه سازی مخازن مربوط به کرنج را هرچه سریعتر ارائه دهیم.


دکتر واشقانی تاکید کرد: حجم قراردادهای بعدی دانشگاه با وزارت نفت به نحوه انجام این پروژه مرتبط بوده و در صورت موفقیت در این پروژه حجم وتعداد قراردادهای سال 95 ما با وزارت نفت افزایش پیدا خواهد کرد.


وی با بیان اینکه همکاری در این پروژه دستاورد بزرگی برای دانشگاه آزاد اسلامی به شمار می رود چرا که هم سطح دانشگاه های مطرحی چون صنعتی شریف، امیرکبیر و تهران در نظر گرفته شده است، افزود: البته از نگاه وزارت نفت دانشگاه آزاد اسلامی، در مقایسه با دیگر دانشگاه ها در پیشبرد این پروژه منظم تر و فعال تر عمل کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته