دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1396 - 14:35
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش تشریح کرد؛

آخرین راه پیش روی بازماندگان از هدایت تحصیلی

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بازماندگان از هدایت تحصیلی باید بر اساس ظرفیت‌های خالی انتخاب رشته کنند، عنوان کرد: تاکنون کمبود ظرفیت در رشته‌های ریاضی و فیزیک، علوم انسانی، فنی و حرفه‌ای و کاردانش به ما گزارش نشده و پیش بینی می‌شود این رشته‌ها تا پایان شهریور دارای ظرفیت خالی باشند.
کد خبر : 203891

مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره انتخاب رشته برای دانش آموزانی که در شهریور ماه نمره قبولی کسب می‌کنند، گفت: روند اجرای هدایت تحصیلی برای دانش آموزان در خرداد و شهریور ماه یکسان و برابر است.


وی افزود: اما دانش آموزانی که در شهریور نمره قبولی کسب می‌کنند باید بر اساس ظرفیت‌های خالی در رشته‌های تحصیلی انتخاب رشته کنند. برای مثال اگر دانش آموزانی قصد ورود به رشته علوم تجربی را داشته و نمره حدنصاب ورود به این رشته را کسب کرده باشد، اما در مدرسه و منطقه تحصیلی وی ظرفیت خالی برای ثبت نام در رشته علوم تجربی وجود نداشته باشد نمی‌تواند این رشته را انتخاب کند.


شکوهی یادآور شد: تاکنون کمبود ظرفیت در رشته‌های ریاضی و فیزیک، علوم انسانی، فنی و حرفه‌ای و کاردانش به ما گزارش نشده است و پیش بینی می‌شود این رشته‌ها تا پایان شهریور دارای ظرفیت خالی باشد اما در رشته علوم تجربی به دلیل تمایل شدید دانش آموزان ممکن است با کمبودهایی برای پذیریش دانش آموز در شهریور ماه روبرو شویم.


مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار‌ آنا مبنی براینکه اگر دانش آموزی متقاضی رشته خاصی باشد که ظرفیت پذیریش منطقه امکان ثبت نام نداشته باشد، می‌تواند به منطقه دیگری برای ثبت نام مراجعه کند، یادآور شد: بله اگر دانش آموز از ظرفیت خالی سایر مناطق مطلع باشد، می‌توانند منطقه تحصیلی را تغییر و در رشته مورد نظر ثبت نام کند.


وی افزود: اما به دانش آموزانی که در شهریور پذیرفته می‌شوند، توصیه می‌شود به راهنمایی‌های مشاوران مدارس توجه کنند و برای ورود به رشته خاص اصرار نداشته باشند، زیرا هدایت تحصیلی بر اساس میانگین نمرات سه سال پایانی تحصیلی است و وقتی دانش آموزی در این دوران ضعیف باشد نمی‌تواند در هر رشته تحصیلی موفق باشد و از آینده شغلی خوبی برخوردار شود.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته