دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد

لزوم استفاده روابط عمومی‌ها از شبکه‌های اجتماعی/ رصد ابتدا تا انتهای مرسوله‌های پستی با تلفن همراه

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شیوه پیام‌رسانی از طریق شبکه‌های اجتماعی با روی کار آمدن رسانه‌های جدید تغییر یافته، گفت: تلاش روابط عمومی‌ها و سیستم‌های اطلاع‌رسانی باید استفاده هر چه بیشتر از این بستر باشد.
کد خبر : 203865

به گزارش گروه فرهنگی آنا از روابط‌عمومی این رویداد،‌ حسین مهری در ششمین آئین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران که عصر دیروز (چهارشنبه 25 مردادماه) در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، گفت: شیوه‌های پیام‌رسانی در دنیا تغییر پیدا کرده و بیشتر از طریق شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های جدید شده است.


وی افزود: تلاش روابط عمومی و سیستم‌های اطلاع‌رسانی در عصر جدید باید استفاده بیشتر از بستر شبکه اجتماعی باشد.


معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: شرکت پست اخیراً تلاش کرده تا ضمن بهره‌مندی از سیستم‌های هوشمند از ساختارهای جدید استفاده بیشتری کند تا خدمات مطلوبی را در بستر IT به مردم ارائه دهد.


وی افزود: از ابتدا تا انتها مردم می‌توانند از طریق بسترهای جدید فراهم‌شده شرکت پست، مرسوله پستی خود را از طریق تلفن همراه رصد کنند.


مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ سهولت دسترسی به خدمات برای شهروندان بسیار مهم است ضمن اینکه شهروندان در عصر جدید به دنبال شفافیت بیشتر ارتباطات و اطلاعات هستند.


وی خاطرنشان کرد: 17 هزار دفتر ICT که دفاتر پیشخوان و روستایی بخشی از آنها هستند، می‌توانند خدمات دولتی را به نیابت از دستگاه‌های دولتی به مردم ارائه کنند.


مهری خاطرنشان کرد: تجارت الکترونیک و خدمات لجستیک که در جهان مرسوم شده، سه سال است در ایران پیگیری می‌شود و می‌کوشیم در این بستر خدمات توزیع کالا و اسناد را برای مردم ارائه کنیم.


وی افزود: 35 تا 500 درصد هزینه‌های تولید و پخش در ایران دلالی است که این رقم در نهایت بر دوش مصرف‌کننده سنگینی می‌کند به همین دلیل می‌کوشیم در این مسیر خدمات لجستیکی را به مردم ارائه داده و بهره‌مندی را در کشور گسترش دهیم.


رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت کشور خبر داد


افزوده شدن یک «معاونت ریاست جمهوری» به ساختار دولت/ انتخاب فردی به عنوان معاون اطلاع‌رسانی رئیس جمهور در آینده نزدیک


رمضان شجاعی کیاسری نیز در ششمین آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران از انتخاب فردی به عنوان معاون اطلاع‌رسانی دولت از سوی رئیس جمهور در آینده نزدیک خبر داد.


وی افزود: وظیفه معاون اطلاع‌رسانی دولت ایجاد سازوکاری برای تبیین عملکرد روابط عمومی و خدمات ارائه شده به مردم است.


رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت کشور تصریح کرد: رسانه باید جای خود را با ارتباطات و روابط عمومی عوض کند چرا که رشد سریع فناوری منجر به تغییر معادلات شده و روابط عمومی نقش و کارکرد رسانه را پیدا کرده‌اند.


شجاعی کیاسری خاطرنشان کرد: متأسفانه همچنان نگاه‌ها به روابط عمومی به شکل سنتی است و حوزه روابط عمومی در دید مسئولین زنگ تفریح آن سازمان، ارگان یا وزارتخانه است و بهایی به روابط عمومی‌ها داده نمی‌شود.


وی تصریح کرد: کارکرد مدیران و وزرا از طریق روابط عمومی‌ها دیده می‌شود لذا نباید هر کارمند یا مدیری که در آن سازمان عنصر زیادی تلقی شده و یا تخلفی انجام داده را به حوزه روابط عمومی مأمور کرد.


رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت کشور از استانداران به عنوان رئیس شورای روابط عمومی استان خواست تلاش ویژه‌ای کنند تا وضعیت سنتی و نگاه کهنه مسئولین آن استان به روابط عمومی تغییر کرده و این حوزه به‌روز شود.


شجاعی کیاسری افزود: روابط عمومی‌ها باید ابتکار و خلاقیت به خرج داده و خود را متکی به علم و نیاز مخاطب کنند.


وی با بیان اینکه آقای روحانی در آینده نزدیک شخصی را به عنوان معاون اطلاع‌رسانی خود انتخاب خواهد کرد، گفت: رئیس جمهور می‌کوشد کارکرد روابط عمومی‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها هماهنگ شود. زیرا که امروز تعدد و نیاز مخاطبان افزایش یافته است.


رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت کشور افزود: من روابط عمومی‌ها را رسانه می‌دانم چرا که به صورت مستمر با مردم در ارتباط هستند ضمن اینکه روابط عمومی موفق آن روابط عمومی است که اطلاع‌رسانی لحظه به لحظه داشته و اخبار را سریع و دقیق تنظیم کرده و در اختیار اصحاب رسانه قرار دهد. چرا که خبرنگاران هیچ‌گاه منتظر دریافت خبر نمانده و قطعاً آن را از طرق مختلف به دست می‌آورند. ضمن اینکه روابط عمومی‌ها باید بکوشند کلیپ و گزارش‌های تصویری را تولید کنند.


شجاعی کیاسری ادامه داد: برخی خبرنگاران اگر از وزیر و یا مدیری خوش‌شان بیاید کارکرد و فعالیت‌های آنها را تبلیغ می‌کنند ولی اگر با آنها مشکلی داشته باشند قطعاً تمامی کارکردهای آن وزارتخانه و سازمان را طور دیگری جلوه می‌دهند و باید بدانیم که قدرت رسانه به هیچ‌وجه قابل تصور نیست و هرکس از نگاه رسانه غفلت کند قطعاً ضرر خواهد کرد.


وی خاطرنشان کرد: هر قدر روابط عمومی خدمات ارائه شده به مردم را بهتر تبیین کرده و اطلاع‌رسانی کند موفق‌تر خواهد بود. ضمن اینکه خدمات‌دهی و خدمات‌گیری هم از وظایف اصلی روابط عمومی‌ها است.


رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت کشور در پایان گفت: وجود مدیریت متمرکز فضای مجازی در روابط عمومی‌ها به دلیل کارکرد این موضوع و افزایش استفاده مردم از شبکه‌های اجتماعی یکی از اقدامات لازم روابط عمومی‌ها است و لازم است در این زمینه اقدام جدی صورت گیرد.


اعطای تندیس بلورین، سیمین و زرین در ششمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی


در این آیین با اهدای تندیس بلورین از برندگان این بخش بدین شرح تقدیر شد:‌ بانک سرمایه، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تجاری- صنعتی، شرکت گمرک جمهوری اسلامی ایران، شهرداری یزد، شرکت فولاد آلیاژی.


تندیس سیمین هم به برخی برندگان اهدا شد که اسامی آنها بدین شرح است:‌ شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌­های نفتی ایران، شرکت ملی مناطق نفت­خیز جنوب، سازمان منطقه آزاد قشم، اداره کل راهداری و حمل نقل و جاده‌ای استان اصفهان، شرکت آب منطقه‌ا­ی تهران، سازمان زیباسازی شهر تهران،‌شرکت آب منطقه­‌ای مرکزی،‌ شرکت توزیع برق تهران بزرگ.


در این آیین با اهدای تندیس زرین از برندگان این بخش بدین شرح تقدیر شد:‌ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ه­ای کشور، شرکت فولاد مبارکه اصفهان، شهرداری رشت، بانک شهر، بانک ملت،‌ اپراتور همراه اول، بانک ملی ایران، وزارت راه و شهرسازی وزارت صنعت و معدن و تجارت، وزارت کشور، شرکت ملی گاز ایران،‌ معاونت علمی رئیس جمهوری، شرکت برق منطقه‌ای تهران،‌ شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)،‌ دانشگاه علوم پزشکی زنجان.


تقدیر از مدیران تعالی گر ارتباطی و اعطای نشان تعالی روابط عمومی


در «ششمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران» از مدیران تعالی‌گر ارتباطی تقدیر و نشان تعالی روابط عمومی به افراد برتر داده شد.


از حسین مهری معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست جموری اسلامی ایران، حسن روستا عضو هیئت مدیره بانک ملت و همچنین محمدرضا عظیمی نژاد شهردار یزد با عنوان مدیران تعالی گر ارتباطی تقدیر شد.


در ادامه این مراسم برندگان نشان تعالی روابط عمومی بدین شرح اعلام شد:‌ سازمان هواپیمایی کشوری، مؤسسه اعتباری سازمان ملل، شرکت آلومینای صنعتی ایران، استانداری یزد، استانداری هرمزگان، استانداری آذربایجان شرقی، استانداری کرمان، سازمان آب و برق خوزستان، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان


در این مراسم همچنین به برخی سازمان‌ها، بانک‌ها شرکت‌ها‌، ارگان‌ها، نهادها، وزارت‌خانه‌ها تندیس بلورین، سیمین و زرین اهدا شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب