دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مسلح کردن گروه «ی پ گ» برای آینده سوریه خطرناک است

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که مسلح کردن گروه ی پ گ که توسط آمریکایی ها انجام می شود، برای آینده سوریه مضر است.
کد خبر : 203818

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا از مهر، «مولود چاوش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه گفت روسیه موضع ترکیه در خصوص گروه مسلح کرد سوری ی پ گ را بهتر از آمریکا متوجه می شود. وی همچنین نارضایتی ترکیه را از تصمیم آمریکا برای بازپس گیری این گروه اعلام کرد.


به گزارش حریت دیلی، چاوش اوغلو گفت: روسیه هیچ سلاحی به این گروه نفرستاده است. واشنگتن نیروهای «ی پ گ» که با داعش مبارزه میکند را، مسلح می کند و به همپیمان خود ترکیه در ناتو که آنها را شاخه ای از پ ک ک می داند، هشدار می دهد.


وی افزود این مسئله که آمریکا ، که یکی از متحدان ما است، به ی پ گ سلاح می دهد، تهدید و خطر برای آینده سوریه است. علاوه براین مسلح کردن این گروه تهدید و خطر جدی برای امنیت ما نیز هست و ترکیه با این تهدید مبارزه خواهد کرد.


وزیر امور خارجه ترکیه ادامه داد که با این حال، دادن سلاح مسئله اصلی نیست. آیا آمریکایی ها این سلاح ها را پس خواهند گرفت؟ سوال اصلی اینجاست.


وقتی ما به تمامیت ارضی سوریه نگاه میکنیم، تقویت گروه هایی همچون ی پ گ چه معنی ای دارد؟ آیا ما تمامیت ارضی و حفظ مرزهای سوریه را می خواهیم؟ تقویت این گروه های تروریستی آینده سوریه را به خطر می اندازد.


انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته