دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1394 - 16:35
اخبار کوتاه از واحدهای بافق، سبزوار، گیلان غرب، مرودشت، مراغه، زاهدان و شهربابک

از یک صبح کاری در مزار شهدای گمنام در مراغه تا برپایی شب شعر در زاهدان

به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فتح خرمشهر و بزرگداشت مقام شامخ بنیان گذار انقلاب اسلامی، نمایشگاه کتابی با عنوان اندیشه‌های امام خمینی (ره) و ایثار و شهادت در دانشگاه آزاد اسلامی بافق برپا شده است.
کد خبر : 20378

به گزارش آنا، در این نمایشگاه که با تلاش دفتر فرهنگ اسلامی و همکاری روابط عمومی دانشگاه در دانشکده فنی برپا شده است بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب در زمینه اندیشه‌های امام خمینی (ره) و شهید و شهادت برای بازدید علاقمندان، مهیا شده است.


رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد بافق، هدف از برپایی این نمایشگاه را شناساندن اندیشه‌های متعالی حضرت امام خمینی (ره) به نسل جوان دانست.


حجت الاسلام احمد علیزاده افزود: با توجه به اینکه سوم خرداد و فتح خرمشهر از نقاط عطف تاریخ کشور ماست تلاش نمودیم تا با عرضه کتاب با موضوع شهید و شهادت، ضمن نگهداشت یاد و خاطره شهدا، اندیشه‌های آن عزیزان را نیز در بین جوانان امروز ترویج کنیم.


کاروان زیارتی مزار شهدای گمنام
کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه صبح کاری روز چهارشنبه خود را با زیارت و عطرافشانی مزار شهدای گمنام مراغه آغاز کردند.


به مناسبت ایام عزیز اعیاد شعبانیه صبح امروز چهارشنبه، کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه در قالب کاروان زیارتی، مزار شهدای گمنام شهرستان مراغه را غبارروبی و گلاب افشانی کردند.


رییس واحد مراغه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگ‌ترین دانشگاههای حضوری جهان با هفده میلیون دانشجو و پنج میلیون فارغ التحصیل با یک میلیون تومان با برکت امام رضوان الله تعالی علیه پایه ریزی و اکنون به برکت زحمت و ایثارگری متولیان و دست اندرکاران و نفس معنوی رهبر کبیر انقلاب و حمایت بی‌دریغ آیت الله هاشمی به درخت تنومندی تبدیل شده است که از ثمره آنجامعه علمی، پژوهشی و فرهنگی ایران اسلامی بهره‌مند می‌شود.


دکتر محمد رضا ولیلو با تبریک اعیاد شعبانیه و یادآوری رشادت‌ها و جانفشانی های رزمندگان اسلام و ایثارگران غیور گفت: همزمانی سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در ۳۱ اردیبهشت ۶۱ و فتح خرمشهر در ۳ خرداد ۶۱ یک اتفاق مبارک همزمان و نشانگر معجزه الهی و برهم زننده معادلات نظامی استکبار جهانی بود و این امر محقق نمی‌شد مگر با ایثارگری جوانان و رزمندگان جان برکف، امدادهای غیبی الهی و رهبری مقتدرانه وپیامبر گونه امام راحل.


ولیلو افزود، ما نباید هرگز فراموش کنیم که قهرمانان واقعی ملی کشورمان همین عزیزانی هستند که زیر خاک خفته‌اند و پاسداشت شهیدان گلگون کفن و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثار گران و جانبازان قهرمان وظیفه شرعی و ملی ماست. چرا که هر ملتی که قدر ولی نعمتان و خدمتگزاران خود را نداند، دچار انحراف و از هم پاشیدگی می‌شود.


برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در هفتهٔ خوابگاه‌ها تشریح شد


معاون حوزهٔ دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار به تشریح ویژه‌برنامه‌های این دانشگاه در هفتهٔ خوابگاه‌ها پرداخت.


علی کریمی با توجه به برگزاری مراسم ویژهٔ هفتهٔ خوابگاه‌ها در سالن همایش‌های دانشکدهٔ علوم انسانی این دانشگاه گفت: در این مراسم که با حضور دانشجویان خوابگاهی واحد سبزوار همراه بود، از نمایندگان بر‌تر خوابگاه‌های دانشجویی کوثر و امام‌علی (ع) با اهداء لوح سپاس، قدردانی شد.


معاون دانشجویی واحد سبزوار برگزاری مسابقات رایانه‌ای فوتبال PES برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار را از دیگر برنامه‌های حوزهٔ دانشجویی این واحد عنوان کرد و افزود: در این مسابقات که با همکاری حوزهٔ پژوهش و فنّاوری و با استقبال خوب دانشجویان پسر همراه بود، بیش از ۸۰ دانشجو به رقابت با یکدیگر پرداختند که در پایان از سه دانشجوی برگزیدهٔ این مسابقات تقدیر شد.


وی برگزاری مسابقات فوتسال دانشجویان خوابگاه پسرانهٔ امام‌علی (ع) و برگزاری اردوی یک‌روزهٔ دانشجویان خوابگاه دخترانهٔ کوثر در ارتفاعات زیبای شهرستان را از دیگر برنامه‌های حوزهٔ دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در هفتهٔ خوابگاه‌ها عنوان کرد.


برگزاری نماز وحدت به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب‎


نماز وحدت ادارات و نهادهای شهرستان گیلان غرب امروز چهارشنبه مورخ ۶/۳/۹۴ به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب برگزار شد.


نماز ظهر و عصر چهارشنبه ششم خرداد در مسجد جامع شهرستان گیلان غرب به امامت امام جمعه این شهرستان حجت الاسلام محمدطا‌ها مهری و با حضور مسئولین، پرسنل ادارات گیلان غرب و جمع زیادی از دانشجویان، اساتید و کارکنان این واحد دانشگاهی برگزار شد.


برگزاری نشست علمی درباره اندیشه‌های امام خمینی (ره) وملا صدرا در واحد مرودشت


نشست علمی درباره اندیشه‌های امام خمینی (ره) و ملا صدرا با عنوان امام خمینی (ره) و حکمت متعالیه ملاصدرا با حضور دکتر سعید رحیمیان و دکتر نعمت اله بدخشان از اساتید فلسفه دانشگاه شیراز، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد.


رحیمیان و بدخشان دو تن از اساتید فلسفه دانشگاه شیراز به سخنرانی و ارائه مقاله با عناوین جلوه‌های حکمت متعالیه در اندیشه وعمل امام خمینی (ره) و ایمان از منظر صدرالمتالهین شیرازی وامام خمینی (ره) پرداختند.


در این نشست که به همت گروه معارف اسلامی، کانون قرآن و عترت حوزه فرهنگی و بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت با همکاری مرکز پژوهش‌های فرهنگ اسلامی دانشگاه شیراز برگزار شد، اساتید، دانشجویان و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت حضور داشتند.


شب‌شعر باران نور به مناسبت فتح خرمشهر


با تلاش روابط عمومی و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان، مراسم شب شعر (باران نور) در تالار علامه حلی این واحد دانشگاهی برگزار شد.


به گزارش خبرنگارخبرگزاری آنا، دراین مراسم با حضور عباس باقری، شاعر کشوری و شعرای طراز اول استان به مناسبت اعیاد شعبانیه و سالروز فتح خرمشهربرگزار شد، دانشجویان و میهمانان به خوانش شعر پرداختند.


باقری در بخش اول اشعاری در مدح امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) و در بخش دیگر به شعرخوانی پیرامون عظمت شاهنامه فردوسی پرداخت.


سپس دیگر شاعران، اشعار خود را که در قالب غزل و به لهجه محلی سیستان بود قرائت کردند و در پایان با هدایایی از شاعران تقدیر و تشکر به عمل آمد.


تجلیل از خانواده شهدا و دانشجوی جانباز واحد زاهدان


هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان به مناسبت بزرگداشت مقام شامخ شهدا، جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس از خانواده‌ی شهدا و جانبازان دیدار کردند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محمدرضا حسینی طباطبایی در دیدار با خانواده‌ی شهدا و دانشجوی جانباز دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و ازخودگذشتگی‌های دلیر مردان ایرانی در جنگ تحمیلی، تبیین ارزش‌های دفاع مقدس را مهمترین وظیفه فرهنگی دانشگاه برشمرد و گفت: پاسداشت دستاوردهای ایثارگران و آرمان‌های مقدس شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان ایران اسلامی وظیفه بارز دانشگاه است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با ابراز امیدواری در راستای توفیق ترویج فرهنگ ایثار، ازخودگذشتگی و شهادت در میان قشر جوان و پویای جامعه، تاکید کرد: کارنامه‌ی درخشان ایران اسلامی در عرصه‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی مرهون ازجان‌گذشتگی‌های غیور مردان این کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس است.


در این دیدار با اهدای هدایایی از این دلیر مردان و خانواده‌های باگذشت شهدا تقدیر شد.


گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر واعیاد شعبانیه در ساعت فرهنگی واحد شهربابک


به همت دفتر فرهنگ اسلامی واحد شهربابک مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر ، اعیاد شعبانیه وتجلیل از جانبازان با حضور آزادگان و جانبازان محمدرضا شریفی فرماندار شهرستان و دکتر حسین بهزادی، اعضای هیات رئیسه ، سرهنگ صفر برفه ای مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان، استادان وکارکنان در ساعت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهربابک برگزار شد.


حجت الاسلام صادق ملکوتی رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد شهربابک تبریک اعیاد شعبانیه وگرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: فتح خرمشهر نقطه عطف 8 سال جنگ تحمیلی بود که با رشادت های بی نظیر رزمندگان و کمک خداوند متعال رقم خورد.


دکتر رضا فرهمند عضو هیات علمی این واحد با تبریک ولادت حضرت ابوالفضل(ع) وروز جانباز زندگی حضرت ابوالفضل(ع) را اینگونه بیان کرد: حضرت ابوالفضل (ع) در کانون شجاعت وادب پرورش می یابد در دامان خلافت بزرگ می شود و در سایه امامت به اوج می رسد و به راستی در ولایت ذوب می شود.


وی افزود: ایمان محکم حضرت ابوالفضل(ع) دلیل بصیرت و ولایت پذیری ایشان بود و ما باید تلاش کنیم سیره اهل بیت(ع) را به عنوان یک الگو در جامعه گسترش دهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته