نظام تعرفهگذاری آفریقا مستعد سرمایهگذاری و ماندگاری است
حبیب الله انصاری عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی آنا، با تاکید بر آنکه بازارهای هدف صادراتی را نباید تنها معطوف به خاورمیانه دانست، گفت: قسمتهای شمالی و غربی قاره آفریقا، پتانسیل بالایی برای «صادرات کالای ایرانی» یا «سرمایهگذاری برای تولید برند ایرانی و پخش آن کالا» را دارا هستند زیرا نظام تعرفهگذاری در کشورهای شمالی آفریقا تنها مستعد سرمایهگذاری و بهرهوری از طریق صادرات کالا از همین نقاط است.
وی ادامه داد: ظرفیتهای تولیدی، تجاری و موقعیت استراتژیک ایرانی در دسترسی به آبهای آزاد میطلبد مسئولان به این مهم توجه ویژهای داشته باشند.
عضو هیات رئیسه شورای همکاری اقتصادی ایران و آفریقا درباره بازار مصرفی کشورهای این قاره تاکید کرد: جمعیت 1.2 میلیارد نفری قاره آفریقا، نیازهای فراوانی را در زمینه کالاهای تولیدی از جمله صنایع غذایی، پوشاک، کالاهای سرمایهای و ... را دارند ضمن آنکه امروز ظرفیت مناسبی برای ورود ایران به مراوادات تجاری و سرمایهگذاری با آفریقای جنوبی وجود دارد.
این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه زمینه سرمایهگذاری در کشورهای آفریقا وجود دارد، تاکید کرد:سرمایهگذاران ایرانی باید بر اصول واقعی اقتصاد یعنی همکاری دوجانبه، سرمایهگذاری و صادرات متکی باشند و در مسیر ماندگاری در این بازارها گام بردارند.
انصاری با اشاره به اینکه کالاهای صادراتی ایران میتواند به بازارهای اکثر کشورهای آفریقایی عرضه شود، تصریح کرد: برخی از کشورهای آفریقا، جزو کشورهای پیشرفته بهشمار میآیند که از حیث صنعت و سرمایهگذاری در جایگاه مطلوبی قرار دارند؛ کشورهایی نظیر آفریقای جنوبی، نیجریه، الجزایر و ... پتانسیل های نفتی، صنعتی، و دریایی فراوانی را دارند که مطالعه در خصوص این بازارها می تواند باعث جهش آمارهای صادراتی هم شود.
انتهای پیام/