دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مرداد 1396 - 10:44

نقش چین در فرایند امنیت‌­سازی آفریقا

با گسترش مناسبات اقتصادی و سیاسی چین با کشورهای آفریقایی، پکن به فرایند امنیت‌­سازی در آفریقا هم علاقه پیدا کرده است.
کد خبر : 203600

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری شینهوا، چین خواستار سرمایه­‌گذاری بیشتر کشورهای منطقه و جامعه بین‌­المللی برای رویارویی با اقدام‌­های تروریستی گسترده در «منطقه ساحل» آفریقاست.


به گفته مقام‌های چینی، حملات تروریستی در بورکینافاسو و مالی در روزهای اخیر نشان داده که وضعیت امنیتی منطقه ساحل بسیار خطرناک است. از این‌رو، کشورهای منطقه ساحل و جامعه بین­‌الملل باید با همکاری یکدیگر هزینه­‌های امنیتی خود را افزایش دهند و یک رویکرد جامع برای مقابله با مشکلات این منطقه، اتخاذ کنند.


در ماه جولای یک نیروی چندملیتی نظامی به نام «گروه- 5 ساحل» از سوی کشورهای بورکینافاسو، چاد، مالی، موریتانی و نیجر راه‌اندازی شد که نشان‌دهنده اراده آفریقا برای اتحاد و حل مشکلات خود است. ایجاد این نیروی 5 هزار نفره از سوی کشورهای منطقه ساحل، گامی در مسیر برقراری امنیت و صلح در آفریقاست. چین از راه­‌اندازی این نیروی مشترک استقبال کرده و اعلام کرده است از تلاش کشورهای ساحل برای بازگرداندن صلح و امنیت به این منطقه، حمایت می‌کند. ساحل، منطقه‌­ای میان صحرای بزرگ و ساوانای سودان در شمال آفریقاست که از اقیانوس اطلس تا دریای سرخ امتداد می‌یابد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته