دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بازارهای صادراتی ایران تکان نخوردند/ چین صدرنشین ماند

استناد به آمارهای صادرات در چهار ماه اول سال جاری گویای آن است که همچنان کشور چین در صدر بازارهای صادراتی ایران قرار داشته و پس از آن عراق و امارات متحده عربی در رده‌های بعدی جدول قرار می‌گیرند.
کد خبر : 203567

به گزارش گروه اقتصادی آنا از اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین، ایران در چهار ماه اول سال جاری بالغ بر ۳۷ میلیون و ۶۳۶ هزار تن کالا به ارزش ۱۳ میلیارد و ۴۵۸ میلیون و ۸۴۸ هزار دلار صادرات داشته است که این میزان از نظر وزنی ۱۱.۴۹ درصد و از نظر ارزش ۹.۵۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۵ را نشان می‌دهد.


در این مدت همچنان به روال سال‌های قبل چین بزرگترین مشتری صادراتی ایران بوده که بالغ بر ۱۰ میلیون و ۳۳۹ هزار تن کالا به ارزش دو میلیارد و ۸۴۱ میلیون دلار به این کشور صادر شده است. از نظر وزنی ۲۷.۴۷ درصد و از نظر ارزش ۲۱.۱۱ درصد از مجموع صادرات کشور مربوط به این کشور می‌شود.


پس از چین نیز کشورهای عراق، امارات، کره، هند، افغانستان، ترکیه، پاکستان، تایلند، تایوان در رده های اول تا دهم و همچنین کشورهای عمان، ژاپن، ترکمنستان، اندونزی و ایتالیا به عنوان رده‌های یازدهم تا پانزدهم جدول صادرات کشور شناخته شده اند که مجموع این ۱۵ کشور در نهایت بالغ بر ۸۸.۶۰ درصد وزن صادرات و ۸۸.۶۲ درصد از ارزش صادرات ایران را به خود اختصاص می‌دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته