دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مرغ گران نمی‌شود

رئیس اتحادیه تولید کنندگان مرغ گوشتی با تاکید بر اینکه در ماه رمضان امسال هیچ افزایش قیمتی بر نرخ مرغ اعمال نمی‌شود، گفت: از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری میزان جوجه‌ریزی برای تامین و تنظیم بازار ماه رمضان 10 درصد افزایش یافته است.
کد خبر : 20350

عظیم حجت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه در حال حاضر نرخ خرید هر کیلوگرم مرغ زنده از دامداری‌ها توسط شرکت پشتیبانی امور دام 4200 تومان است، گفت: ما انتظار داریم دولت برای واقعی کردن نرخ مرغ زنده کف قیمت را به 4500 تومان افزایش دهد.


وی افزود: البته درخواست افزایش قیمت مرغ زنده حتی در صورت موافقت دولت تا پایان ماه مبارک رمضان لحاظ نمی‌شود.


حجت با بیان اینکه هم اکنون نرخ مرغ برای مصرف کننده به ازای هر کیلوگرم 6500 تومان است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود قیمت مرغ در ماه مبارک رمضان تغییری نکند و با نرخ فعلی عرضه شود.


وی ادامه داد: از دو ماه پپش تا کنون شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره‌سازی مرغ را آغاز کرده و امسال هم مانند سال گذشته نه تنها هیچ کمبودی در این بخش نداریم، بلکه افزایش قیمت آن هم بعید است.


به گفته رئیس اتحادیه تولید کنندگان مرغ گوشتی، نرخ منطقی و واقعی مرغ 7200 تا 7500 تومان است، در حالی که این رقم در شرایط فعلی به ازای هر کیلو 6500 تومان است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته