دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کاهش کمک قطر به یک گروه تروریستی

روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الأوسط به نقل از برخی منابع معارض سوری نوشت که قطر کمک‌های مالی خود به گروه تروریستی موسوم به «الائتلاف الوطنی السوری» را کاهش داده است.
کد خبر : 203475

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، الشرق الأوسط با اشاره به کاهش کمک‌های مالی قطر به گروه موسوم به «الإئتلاف الوطنی السوری» مدعی شد که این گروه نیز مجبور به اجرای برخی تغییرات در محاسبات و حمایت‌‌های مالی از دفاتر خود در استانبول و خارج از آن شده و از کارکنانش خواسته که به صورت داوطلبانه فعالیت کنند.


بنابر این گزارش، قطر هر ماه حدود 300 هزار دلار به حساب بانکی این گروه در ترکیه پول واریز می‌کرد که بعدها این مبلغ به 230 تا 270 هزار دلار کاهش یافت و پس از انتخاب «ریاض سیف» به عنوان رئیس این گروه، کمک‌های مالی قطر نیز به حدی کاهش یافت که تنها برای یک ماه کفایت می‌کرد.


این روزنامه همچنین نوشت که گروه مذکور در نشست‌های خود در ترکیه موضوع بحران مالی را بررسی و تعداد کارکنان دفاتر خود در خارج را کاهش داده و از کارکنانش خواست تا به صورت داوطلبانه فعالیت کنند.


ائتلاف مذکور روز دوشنبه (دیروز) اعلام کرد که از دولت فرانسه برای تعطیلی دفترش درخواست نکرده است بلکه دفتر این گروه به فعالیت عادی خود ادامه می‌دهد و در تماس مستمر با وزارت خارجه و ریاست‌جمهوری فرانسه است.


از دو ماه پیش چهار کشور عربی اعم از عربستان، مصر، امارات و بحرین به بهانه حمایت قطر از تروریسم، روابط دیپلماتیک خود با دوحه را قطع کرده و گذرگاه‌های دریایی، هوایی و زمینی خود را به روی قطر بسته‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته