دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1394 - 12:43
در جلسه شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان مطرح شد

ایجاد بانک اطلاعاتی زنان در استان سمنان در راستای شناسایی توانمندی‌ها

جلسه شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان به میزبانی واحد مرکز استان برگزار شد.
کد خبر : 20346

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در این جلسه با توجه به اهمیت نقش بانوان فرهیخته در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هدف اصلی از تشکیل شورای راهبردی زنان فرهیخته در دانشگاه آزاد اسلامی استفاده بهینه و صحیح از پتانسیل عظیم جامعه بانوان فرهیخته کشور است.


دکتر غلامحسن واعظی با توجه به تصمیمات جدید درباره افزایش زمینه حضور بانوان در بخش‌های مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از طریق ایجاد شورای راهبردی در‌صدد است تا با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، فرصت‌های لازم را جهت رشد و توسعه کمی و کیفی مشارکت زنان دانشگاه آزاد اسلامی و دستیابی زنان به فرصت‌های برابر در عرصه‌های مختلف علمی و جایگاه‌های مدیریتی فراهم کرده و در این راه گامی مؤثر و سازنده در جهت توسعه پایدار بردارد.









رنجبر بهادری: شورای راهبردی زنان فرهیخته در دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک بازوی مشورتی قوی و توانمند می‌تواند در بحث‌های مدیریتی و کلان دانشگاه نقش تاثیرگذاری برعهده داشته باشد و دانشگاه باید از حضور بانوان فرهیخته و توانمند این شورا در پیشبرد اهداف توسعه و تعالی دانشگاه نهایت بهره را ببرد



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سمنان نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم ورود بانوان فرهیخته در سطوح مختلف مدیریتی دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در استفاده از توانمندی بانوان و واگذاری پست‌های مدیریتی نشان داده که هیچ تفاوتی بین افراد قائل نیست و اگر بانویی دارای توانایی‌های علمی و اجرایی باشد، می‌تواند در این پست‌ها قرار گیرد. در دانشگاه آزاد اسلامی، مردان و زنان در شرایط برابر قرار دارند و مدیران دانشگاه براساس توانایی‌هایشان انتخاب می‌شوند انتخاب ۴نفر از بانوان به عنوان روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نیز موید همین ادعا است.


دکتر شاهرخ رنجبر بهادری افزود: شورای راهبردی زنان فرهیخته در دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک بازوی مشورتی قوی و توانمند می‌تواند در بحث‌های مدیریتی و کلان دانشگاه نقش تاثیرگذاری برعهده داشته باشد و دانشگاه باید از حضور بانوان فرهیخته و توانمند این شورا در پیشبرد اهداف توسعه و تعالی دانشگاه نهایت بهره را ببرد.


دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان گفت: استفاده از دانش و توانایی بانوان و گسترش فعالیت زنان در عرصه‌های مدیریتی و علمی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند سرمنشاء تحولات کلان در عرصه زنان در جامعه ایران و عرصه‌های عمومی کشورمان باشد.


مریم آذرنوش رئیس شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی در استان سمنان نیز در این جلسه گفت: به دنبال ایجاد بانک اطلاعاتی زنان در استان سمنان هستیم تا بتوانیم ضمن شناسایی توانمندی‌های موجود و بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده در این بانک به موقع لزوم بتوانیم گزینه‌های مرتبط با هر تخصص را برای به کارگیری را معرفی کنیم.
در این جلسه همچنین پیرامون موضوعاتی نظیر معرفی شورا به تمامی واحد‌های دانشگاهی استان، شناسایی نیاز‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی بانوان، برگزاری کارگاه های آموزشی و کرسی‌های آزاد اندیشی و برگزاری کنفرانس ملی با رویکرد تبیین جایگاه زنان در جهان اسلام بحث و تبادل نظر شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته