دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1396 - 11:32

محکومیتAFC به پرداخت غرامت 200 هزاری دلاری به باشگاه‌های ایرانی

داد گاه بین‌المللی ورزش کنفدراسیون فوتبال آسیا را به پرداخت غرامت به باشگاه‌های ایرانی برای میزبانی از تیم های عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا در کشور ثالث در سال 2017 محکوم کرد.
کد خبر : 203299

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، به دنبال محرومیت باشگاه‌های ایرانی از میزبانی باشگاه‌های عربستانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در سال‌های 2016 و 2017 که هفته آینده هم در دیدار پرسپولیس و الاهلی عربستان ادامه دارد، فدراسیون فوتبال ایران رسما این موضوع را به صورت شکایتی به فیفا مطرح کرد که فدراسیون جهانی پرونده را به دادگاه عالی ورزش سپرد.


در جلسات برگزار شده که با حضور اسدی مشاور تاج رئیس فدراسیون به همراه امیر صدیقی وکیل حقوقی و یک وکیل سوئیسی برای ایران و از سوی مقابل نیز مسئولان فدراسیون عربستان با وکلای انگلیسی در جلسه حضور پیدا کردند نهایتا حکم صادره از سوی دادگاه بین‌المللی ورزش این بود که AFC باید به باشگاه‌های ایرانی غرامت بدهد. اگر چه این غرامت فقط مختص بازی‌های سال 2017 بوده و برای سال 2016 غرامتی برای باشگاه‌های ایرانی در مظر گرفته نشده است ولی نمایندگان ایرانی بلافاصله هزینه‌‌هایی که کرده‌اند را حساب و به کنفدراسیون فوتبال آسیا آن اعلام کردند.


مبلغ محاسبه شده برای میزبانی دو بازی پرسپولیس و تک بازی‌های استقلال، ذوب‌آهن و استقلال خوزستان 200 هزار دلار اعلام شده و در اختیار AFC قرار گرفته است. باید دید تلاش نمایندگان ایران می‌تواند منجر به این شود که بدهی سال 2016 نیز پرداخت شود یا اینکه باید به همان بدهی 2017 اکتفا کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته