دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1396 - 11:44

فاطمه راکعی: سیدعباس صالحی اهل افراط و تفریط نیست/ روزهای خوبی در انتظار اهالی فرهنگ و هنر است

مدیرعامل انجمن شاعران ایران که به نمایندگان فراکسیون زنان مجلس توصیه کرده به گزینه وزارت فرهنگ، رای اعتماد بدهند، معتقد است صالحی می‌تواند با اتکا به روش‌ها و منش‌هایی که از او سراغ داریم در مسیر تحقق اهداف جمهوری اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر گام بردارد.
کد خبر : 203276

فاطمه راکعی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا، درباره گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری برای پُست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «سیدعباس صالحی گزینه بسیار مناسبی برای منصب وزارت است چراکه او در دوره تصدی معاونت امورفرهنگی در وزارت فرهنگ، سابقه خوبی از خود به جا گذاشت و ثابت کرد منش و روش مثبتی در حوزه فرهنگ دارد.»


مدیرعامل انجمن شاعران ایران توضیح داد: «صالحی در طول چهارسال گذشته توانست رابطه خوبی با اهالی فرهنگ و نهادهای فرهنگی برقرار کند. ما در انجمن شاعران و دفتر شعر جوان نیز به عنوان یک نهاد فعال ادبی، شاهد تعامل‌های مثبت ایشان در زمینه تصمیمات فرهنگی بوده‌ایم و در جریان تدابیر و نوع نگاه فرهنگی ایشان هستیم.»


وی اظهار داشت: «تواضع او در ارتباط با اهل قلم، چشمگیر بوده است و همین رویکرد مبتنی بر تعقل و درایت باعث رضایت اهالی قلم شده است.»


این شاعر و مترجم تاکید کرد: «صالحی صراحت کلام دارد و با کسی رودربایستی ندارد. اگر کاری را اصولی و منطبق بر وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نبیند، با صراحت نظرش را اعلام می‌کند و از پیشنهادات مثبت و سازنده حمایت می‌کند.»


راکعی ضمن بیان این مطلب که به نمایندگان فراکسیون زنان توصیه کرده‌ام به گزینه وزارت ارشاد، رای اعتماد بدهند، گفت: «امیدوارم سیدعباس صالحی با رای بالا به عنوان وزیر فرهنگ در دولت دوازدهم منصوب شوند. اگر این اتفاق بیفتد، با خصلت‌هایی که در ایشان سراغ دارم، قطعا با اعتقاد کار خواهد کرد.»


وی افزود: «اعتماد به صالحی به او کمک خواهد کرد که در راستای اهداف جمهوری اسلامی گام بردارد. هرچند می‌دانیم که اداره حوزه فرهنگ، کار بسیار دشواری است؛ چراکه متاسفانه گروه‌هایی وجود دارند که مدام مشغول کارشکنی و برهم‌زدن برنامه‌های فرهنگی مانند کنسرت‌ها و...‌ در کشورند.»


مدیرعامل انجمن شاعران ایران ادامه داد: «یادمان نرفته است جریانی‌هایی را که در دولت‌های قبل‌تر، درصدد حذف بخش‌هایی از لیلی و مجنون نظامی گنجوی بودند و با افراط و تفریط، عرصه را بر آفرینش‌های ادبی و هنری تنگ کرده بودند. اما سیدعباس صالحی در چهارسال اخیر ثابت کرد که اهل افراط و تفریط نیست.»


نماینده مجلس ششم با تاکید بر تعهدات اخلاقی و تقد به مبانی معنوی صالحی، گفت: «با شناختی که از ایشان دارم، فکر می‌کنم با برنامه‌ریزی و مشورت‌هایی که قطعا از اهالی فرهنگ و هنر خواهد گرفت، و همچنین با اتکا به معیارهای اخلاقی که همیشه به آن‌ها تقید داشته، فضای خوب و معتدلی را در وزارت فرهنگ و برای اهالی فرهنگ و هنر در کشور فراهم می‌کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته