دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1396 - 11:25
تقویت محور پکن- اسلام آباد

دوستان آهنین

رئیس­ جمهوری پاکستان و معاون نخست وزیری چین طی دیداری در اسلام آباد، خواهان گسترش هرچه بیشتر روابط دوستانه و تاریخی پاکستان و چین شدند.
کد خبر : 203267

به گزارش گروه بین‌­الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری شینهوا، در دیدار ممنون حسین رئیس­‌جمهوری پاکستان با وانگ یانگ معاون نخست وزیر چین، دو طرف بر تقویت روابط دوستانه، تاکید کردند. در این دیدار که دیروز (14 آگوست/23 مرداد) در اسلام آباد و در هفتادمین سالگرد استقلال پاکستان صورت گرفت، ممنون حسین رئیس­‌جمهوری پاکستان، از دولت چین به خاطر فرستادن هیاتی برای شرکت در مراسم هفتادمین سالگرد استقلال پاکستان، قدردانی کرد.


در این دیدار ممنون حسین گفت: «پاکستان و چین دوستان آهنین هستند.» او خاطر نشان کرد که دوستی پاکستان با چین، اساس سیاست خارجی پاکستان را تشکیل می دهد. رئیس­‌جمهور پاکستان گفت که کشورش همچنان از چین در مورد مسائل مربوط به منافع حیاتی این کشور حمایت می کند و همکاری با چین را در امور بین‌­المللی و منطقه­‌ای افزایش می‌دهد. رئیس‌­جمهوری پاکستان همچنین افزود پاکستان به طور فعالانه در طرح «راه ابریشم جدید» یا طرح «یک کمربند و یک جاده» مشارکت و از ساختن کریدور اقتصادی چین و پاکستان حمایت می‌کند.


وانگ یانگ معاون نخست وزیر چین هم به نوبه خود گفت که رابطه چین و پاکستان رشد پایدار و استوار خود را حفظ کرده است و از زمان برقراری روابط دیپلماتیک در 66 سال پیش، به الگویی از روابط کشور با کشور، تبدیل شده است. وانگ یانگ افزود چین آماده است اقدامات مشترکی را با پاکستان برای: اجرای توافق‌های میان رهبران دو کشور، تقویت اعتماد متقابل و حمایت از یکدیگر در زمینه‌های مربوط به منافع حیاتی، انجام دهد. معاون نخست­‌وزیری چین همچنین بر گسترش همکاری­‌ها با پاکستان در زمینه­‌های: مبارزه با تروریسم، برقراری امنیت و ترویج مبادلات ملت با ملت، تاکید کرد.


وانگ یانگ روز یکشنبه (22 مرداد) هم با شهید خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان، دیدار کرده بود. دو طرف در این دیدار بر گسترش روابط عملگرایانه میان دو کشور در زمینه های مختلف تاکید کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته