دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1394 - 12:09
قلی‌پور در گفت‌وگو با آنا:

ایجاد بستر مناسب برای رشد فکری ملت ایران، مهم‌ترین وظیفه دانشگاه آزاد اسلامی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بابل با بیان اینکه دانشگاه محل علم اندوزی، کسب پژوهش و معرفت است، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بهترین ثمرات انقلاب اسلامی است که مهم‌ترین وظیفه آن تولید دانش، دانایی و ایجاد بستر مناسب برای رشد فکری ملت ایران است.
کد خبر : 20323

دکتر حسن قلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، اظهار کرد: مجموعه عظیم دانشگاه آزاد اسلامی که از بدنه انقلاب اسلامی و نقطه امید بخش برای جوانان و دانشجویان است، بیش از سی و سه سال از تأسیس شجره طیبه آن می‌گذرد که با لطف پرودگار متعال و به برکت انفاس قدسی امام راحل (ره) و منویات مقام معظم رهبری و حمایت همه جانبه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تبدیل به بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان شده و سهم بزرگی را در اعتلای آموزش عالی کشور داشته و همچنین تحولات بنیادین در حوزه دانش، پژوهش و فرهنگ حتی اقتصاد جامعه ایجاد کرد.


رئیس واحد بابل بیان کرد: رئیس جمهور در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی در واحد علوم تحقیقات گفت که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از ابتدای انقلاب در کشور فعالیت و حضور چشمگیر داشته‌اند و همچنین از سرداران انقلاب بودند و نقش مؤثری در هماهنگی بین قوا در شرایط حساس سال‌های اولیه انقلاب داشتند. بی‌تردید تأسیس دانشگاه آزاد نیز یکی از برگ‌های زرین تلاش‌های وی برای توسعه کشور محسوب می‌شود.








دانشگاه آزاد اسلامی بدون توجه به دیدگاه های منفی برخی منتقدان سیاسی و هجمه‌های وارده بر پیکره آن همواره در مسیر پویایی و شکوفایی آموزش عالی جامعه گام بر می‌دارد و قله‌های علمی را در مجامع بین المللی یکی پس از دیگری فتح کرده و هر روز شاهد نشاط، پیشرفت و تعالی آن هستیم

وی افزود: حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد اسلامی منشاء خیر و برکت است که موجب پیشرفت و سربلندی و دل گرمی مسئولان این دانشگاه می‌شود.


قلی‌پور ادامه داد: مدیریت کارآمد و خلاقیت دکتر حمید میرزاده در رأس این مجموعه عظیم و گسترش همکاری واحد‌ها بویژه بین الملل که اخیرأ اجلاسی هم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوارسگان) به نام آسایهل در حضور بزرگان علمی جهان بیش از ۲۲ کشور تشکیل شده بود، انقلاب دیگری در دانشگاه آزاد اسلامی انجام داد و سبب ایجاد تفاهم نامه با اکثر دانشگاه های جهان شد، یقینأ این تفاهم نامه موجب ارتقاء و پیشرفت دانشگاه های آزاد اسلامی کشور خواهد شد. بی‌تردید این اقدامات از تدبیر و خلاقیت و مدیریت سالم وی است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بابل به آنا گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بدون توجه به دیدگاه های منفی برخی منتقدان سیاسی و هجمه‌های وارده بر پیکره آن همواره در مسیر پویایی و شکوفایی آموزش عالی جامعه گام بر می‌دارد و قله‌های علمی را در مجامع بین المللی یکی پس از دیگری فتح کرده و هر روز شاهد نشاط، پیشرفت و تعالی آن هستیم.


قلی‌پور اظهار کرد: دولت تدبیر و امید ثابت کرد به دور از هرگونه غرض ورزی و کارشکنی به دنبال پیشبرد اهداف آموزش عالی کشور است که بازدید و حضور اخیر وی در دانشگاه آزاد اسلامی نمونه بارز این ادعاست.


وی افزود: وظیفه ما دانشگاهیان در قبال این همه محبت و حمایت و پیگیری رهنمودهای دولت تدبیر و امید، فعالیت و تلاش خود را برای ارتقاء کیفیت علمی، پژوهشی، رشد و بالندگی و تولید دستاوردهای علمی و فرهنگی و ارتباط با هرچه بیشتر بخش صنعت و کشاورزی در دانشگاه آزاد اسلامی به کار بندیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته