دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1396 - 08:38

توافق ترامپ و آبه بر سر کره شمالی

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا اولویت اصلی خود را در رابطه با کره‌شمالی در شرایط فعلی، جلوگیری از موشک­‌پرانی‌­های این کشور می‌دانند.
کد خبر : 203166

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری رویترز، شینزو آبه و دونالد ترامپ امروز (24 مرداد) طی تماسی تلفنی درباره بحران کره‌شمالی گفتگو کردند. شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، گفت که دو طرف توافق کردند اولویت اصلی خود را در رابطه با کره‌شمالی جلوگیری از پرتاب موشک از سوی این کشور قرار دهند.


نخست وزیر ژاپن پس از این گفتگوی تلفنی به خبرنگاران گفت که این کار، از راه مشارکت ژاپن و ایالات متحده و با همکاری چین، روسیه و جامعه بین‌المللی صورت خواهد گرفت. شینزو آبه همچنین از دونالد ترامپ برای متعهد بودن به تضمین امنیت متحدان ایالات متحده در منطقه، هنگام تشدید تهدیدهای کره‌شمالی، تشکر کرد.


لازم به ذکر است آمریکا به موجب یک پیمان اتحاد با ژاپن، متعهد شده است از این کشور هنگام خطر دفاع کند. ژاپن و آمریکا مذاکرات سطح بالایی را طی هفته جاری در واشنگتن برگزار خواهند کرد و به نظر می رسد آنها در این مذاکرات از آمریکا خواهند خواست که این کشور مجددا تعهد خود را برای تضمین امنیت ژاپن به همگان اعلام کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته