دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

معانی پنهان در لوگوهای معروف جهان

در طراحی معروف‌ترین لوگوهای جهان تنها به زیبایی توجه نشده است. در واقع به نظر می‌رسد در برخی از این لوگوها پشت هر خط، منحنی و رنگ معنای پنهانی نهفته است.
کد خبر : 203068

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، «فرادید» با این مقدمه، لوگوهای معروف جهان را تشریح کرده است:


1. Hyundai


بسیاری از افراد تصور می‌کنند لوگوی «هیوندای» کره جنوبی تنها حرف اول نام آن است اما حرف «H» نماد دو فرد است (مشتری و نماینده شرکت) که با هم‌ دست می‌دهند.



2. Adidas


آدیداس از نام بنیان‌گذارش «آدولف داسلر» گرفته شده است. در طول زمان، لوگوی شرکت تغییر کرده است اما همیشه شامل سه خط بوده است. این سه خط در زاویه‌ای قرار دارند که با هم یک مثلث را تشکیل می‌دهند. این مثلث نماد یک کوه است که به‌نوبه خود نشان‌دهنده چالش‌هایی است که هر ورزشکار با آنها روبه‌روست.



3. APPLE


«راب یانوف» طراح لوگوی معروف اپل، درباره رسیدن به این ایده گفت: مقداری سیب خریدم، آنها را در کاسه‌ای قرار دادم و یک هفته مشغول کشیدن شکل آنها بودم و سعی داشتم تصویر را به قسمت‌های ساده‌تری تقسیم کنم. وسط کار، یک سیب را گاز زدم و بعد ناگهان متوجه شدم «Bite» (به معنی گاز زدن) همانند اصطلاح بیت «Byte» در کامپیوتر است.



4. Sony Vaio


دو حرف اول آرم، یک موج را تشکیل می‌دهند که نماد آنالوگ است؛ در حالی‌که دو حرف آخر شبیه اعداد 1 و 0 هستند که نماد سیگنال دیجیتالند.



5. Amazon


در نگاه اول، لوگوی آمازون چیز خاصی به نظر نمی‌رسد اما با در نظر داشتن فلسفه شرکت، طراحی‌ شده است. فلش نارنجی شبیه به یک لبخند است که نشان می‌دهد شرکت به دنبال رضایت مشتریان است. همچنین، این فلش از حرف a به z کشیده شده است که نشان بدهد شرکت هر نوع محصولی را می‌فروشد.



6. Toyota


بسیاری از افراد لوگوی تویوتا را همانند یک کابوی با کلاه کابویی می‌دانند اما در واقع نشان‌دهنده دهانه سوزن و نخی است که از آن رد شده است. این لوگو به گذشته شرکت اشاره دارد که تولیدکننده ماشین‌آلات بافندگی بود. در عین‌حال، بخش‌های مختلف لوگو حروف نام شرکت را نشان می‌دهند.



7. Continental


کانتیننتال تولیدکننده معروف لاستیک اتومبیل است که حرف اول لوگوی آن چرخ خودرو را نشان می‌دهد.



8. Formula 1


اگر با دقت به فضای خالی میان حرف «F» و خطوط قرمز نگاه کنید، عدد 1 را می‌بینید. خطوط قرمز آرم می‌خواهند به‌صورت گرافیکی نمادی از سرعت ماشین‌های فرمول 1 را نشان دهند.



9. Beats


این شرکت آمریکایی و سازنده تجهیزات صوتی، در لوگویش حرف «b» را دارد که همانند فردی است که هدفون به گوش دارد.



10. Toblerone


این شرکت معروف شکلات در شهر «برن» سوئیس، در لوگوی خود تصویر نیمرخ یک خرس را دارد. شهر برن به «شهر خرس‌ها» شهرت دارد.



11. BMW


اغلب تصور می‌شود قسمت مرکزی لوگوی BMW نماد پره‌های هواپیماست و به سابقه فعالیت شرکت در فناوری حمل‌ونقل هوایی اشاره دارد اما این لوگو بخشی از پرچم «باواریا» است؛ منطقه‌ای در آلمان که شرکت از آنجا نشأت گرفت.



12. LG


لوگوی شرکت ال‌جی چهره یک فرد را نشان می‌دهد. شرکت ال‌جی این لوگو را نمادی برای حفظ روابط عادی و انسانی با مشتریان خود می‌داند.



13. Evernote


فیل‌ها به قدرت حافظه بالا شهرت دارند و می‌توانند چهره افراد و حوادث را به خاطر بسپارند. به همین دلیل «اورنوت» که یک اپلیکیشن یادداشت‌برداری است، از تصویر فیل استفاده کرده است اما گوش فیل اندکی تا شده است، درست همان‌طور که افراد گوشه کتاب را تا می‌کنند تا بدانند تا کجا مطالعه کرده‌اند.



14. Coca- Cola


در لوگوی معروف کوکا کولا، در فضای بین حرف «O» و «L» می‌توان پرچم دانمارک را دید. این تشابه کاملا اتفاقی بوده و شرکت هرگز از این موضوع برای تبلیغ محصولش در کشورهای اسکاندیناوی استفاده نکرده است.



15. Pepsi


باورش سخت است اما پپسی برای طراحی این لوگو و معانی مخفی در آن بیش از یک‌ میلیون دلار هزینه کرد. طرحی جدید به موضوعات مرموز و مخفی مانند میدان مغناطیسی زمین، فنگ‌شویی، ژئودینامیک، نظریه نسبیت و نسبت طلایی اشاره دارد. طراح لوگو گفته به مونا لیزا، پارتنون و حتی رنه دکارت نیز اشاره دارد. رنگ‌های قرمز، سفید و آبی همیشه نماد پرچم آمریکا بوده‌اند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب