دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران؛

رددیون را زیر چتر خصوصی‌سازی نبرید

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: واقعی‌سازی اجرای اصل44 از جمله نیازهای اساسی در اقتصاد برشمرده می‌شود، زیرا بسیاری از شرکت‌های بزرگ تولیدی زیر سیطره دولتی قرار دارند و از منظر رقابتی در نقطه افولی به‌سر می‌برند.
کد خبر : 203029

فرهاد فزونی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی آنا درباره آینده وزارت اقتصاد در دولت دوازدهم گفت: تاکنون بیش از پانزده برنامه از وزیر پیشنهادی این وزارتخانه در روزنامه‌ها مطرح شده که مهم‌ترین آن موضوع دریافت مالیات از اشخاص حقیقی است.


وی ادامه داد: دریافت مالیات از اشخاص حقیقی، این نگرانی را ایجاد می‌کند که سپرده‌های مردمی در بانک‌ها نیز مشمول مالیات قرار شود.


عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران افزود: از سوی دیگر، در بخش دیگر از این برنامه به هدفمندی معافیت‌های مالیاتی اشاره شده است. بخش خصوصی استدعا دارد که معافیت کلیه شرکت‌ها و نهادهای عمومی را حذف کنید.


عضو کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران خصوصی‌سازی واقعی را از نیازهای اساسی کشور دانست و تاکید کرد: واقعی‌سازی اجرای اصل44 از جمله نیازهای اساسی در اقتصاد برشمرده می‌شود زیرا بسیاری از شرکت‌های بزرگ تولیدی زیر سیطره دولتی قرار دارند و از منظر رقابتی در نقطه افول به‌سر می‌برند ولذا اجرای صحیح خصوصی‌سازی و جلوگیری از رددیون شدن این شرکت‌ها امری کاملا حیاتی در اقتصاد است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته